Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14009
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Ελένη-
dc.contributor.authorΑλωνεύτη, Έλενα-
dc.date.accessioned2019-06-11T06:18:16Z-
dc.date.available2019-06-11T06:18:16Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/14009-
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία είχε ως σκοπό, να διερευνήσει την βελτίωση αναγνωστικής κατανόησης με τη χρήση συμβόλων ΜΑΚΑΤΟΝ σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές. Επιπρόσθετος στόχος της εργασίας αυτής, ήταν να διερευνήσει πόσο βελτιώνεται η κατανόηση των παιδιών αυτών, αλλά και ποιες πληροφορίες σε ένα κείμενο όταν συμβολιστούν την αυξάνουν. Αρχικά, γίνεται μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τις αναπτυξιακές διαταραχές και τα χαρακτηριστικά τους, στην συνέχεια επεξήγηση της κάθε διαταραχής με τα χαρακτηριστικά της και επεξήγηση του όρου ανάγνωση και ανάλυση των συστατικών της στοιχείων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μεθοδολογία και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων, και τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Συνολικά συμμετείχαν 18 άτομα στην έρευνα αυτή, εκ των οποίων 6 ενήλικες, 6 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 6 παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτά τα άτομα καλούνταν να διαβάσουν, 2 κείμενα εκ των οποίων το ένα συμβολιζόταν και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις κατανόησης. Οι απαντήσεις τους, καταγράφονταν και στη συνέχεια αναλύονταν μέσω 2 μεθόδων. Τη μέθοδο Σωστού / Λάθους και τη Μέθοδο Κλίμακας (1-5). Συμπερασματικά, μετά την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι το κείμενο με σύμβολα ΜΑΚΑΤΟΝ, λειτουργεί ευνοϊκά στην αύξηση της κατανόησης στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, αλλά όχι στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη, οι πληροφορίες που φάνηκε να ευνοούνται και για τους 2 αυτούς πληθυσμούς, αφορούν κεντρικούς ήρωες, τοποθεσία και νοητικά ρήματα. Επιπρόσθετα παρατηρήθηκε πως τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, απαντούσαν σωστά σε ερωτήσεις του συμβολισμένου κειμένου, που ήταν συγκεκριμένη η απάντηση, ενώ στις απαντήσεις που έπρεπε να λάβουν υπόψιν το υπόβαθρο, απαντούσαν γενικά, κάτι το οποίο δεν παρατηρήθηκε στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτό φανερώνει, πως ίσως τα σύμβολα στο δεύτερο Κείμενο λειτούργησαν διασπαστικά στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης σε σχέση με τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα στοιχεία για την ανάλυση δεδομένων θα αναφερθούν στη συνέχεια.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηen_US
dc.subjectΜΑΚΑΤΟΝen_US
dc.subjectΣύμβολαen_US
dc.subjectΑναπτυξιακές διαταραχέςen_US
dc.subjectΧαρακτηριστικάen_US
dc.titleΧρήση συμβόλων μακτον για ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχέςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2018-2019en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη ΑΛΩΝΕΥΤΗ ΕΛΕΝΑ.pdfΠερίληψη125.62 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

255
Last Week
0
Last month
1
checked on Nov 23, 2024

Download(s) 20

157
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.