Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14009
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Θεοδώρου, Ελένη | - |
dc.contributor.author | Αλωνεύτη, Έλενα | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T06:18:16Z | - |
dc.date.available | 2019-06-11T06:18:16Z | - |
dc.date.issued | 2019-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14009 | - |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε ως σκοπό, να διερευνήσει την βελτίωση αναγνωστικής κατανόησης με τη χρήση συμβόλων ΜΑΚΑΤΟΝ σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές. Επιπρόσθετος στόχος της εργασίας αυτής, ήταν να διερευνήσει πόσο βελτιώνεται η κατανόηση των παιδιών αυτών, αλλά και ποιες πληροφορίες σε ένα κείμενο όταν συμβολιστούν την αυξάνουν. Αρχικά, γίνεται μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τις αναπτυξιακές διαταραχές και τα χαρακτηριστικά τους, στην συνέχεια επεξήγηση της κάθε διαταραχής με τα χαρακτηριστικά της και επεξήγηση του όρου ανάγνωση και ανάλυση των συστατικών της στοιχείων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μεθοδολογία και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων, και τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Συνολικά συμμετείχαν 18 άτομα στην έρευνα αυτή, εκ των οποίων 6 ενήλικες, 6 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 6 παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτά τα άτομα καλούνταν να διαβάσουν, 2 κείμενα εκ των οποίων το ένα συμβολιζόταν και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις κατανόησης. Οι απαντήσεις τους, καταγράφονταν και στη συνέχεια αναλύονταν μέσω 2 μεθόδων. Τη μέθοδο Σωστού / Λάθους και τη Μέθοδο Κλίμακας (1-5). Συμπερασματικά, μετά την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι το κείμενο με σύμβολα ΜΑΚΑΤΟΝ, λειτουργεί ευνοϊκά στην αύξηση της κατανόησης στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, αλλά όχι στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη, οι πληροφορίες που φάνηκε να ευνοούνται και για τους 2 αυτούς πληθυσμούς, αφορούν κεντρικούς ήρωες, τοποθεσία και νοητικά ρήματα. Επιπρόσθετα παρατηρήθηκε πως τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, απαντούσαν σωστά σε ερωτήσεις του συμβολισμένου κειμένου, που ήταν συγκεκριμένη η απάντηση, ενώ στις απαντήσεις που έπρεπε να λάβουν υπόψιν το υπόβαθρο, απαντούσαν γενικά, κάτι το οποίο δεν παρατηρήθηκε στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτό φανερώνει, πως ίσως τα σύμβολα στο δεύτερο Κείμενο λειτούργησαν διασπαστικά στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης σε σχέση με τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα στοιχεία για την ανάλυση δεδομένων θα αναφερθούν στη συνέχεια. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.subject | Αναγνωστική κατανόηση | en_US |
dc.subject | ΜΑΚΑΤΟΝ | en_US |
dc.subject | Σύμβολα | en_US |
dc.subject | Αναπτυξιακές διαταραχές | en_US |
dc.subject | Χαρακτηριστικά | en_US |
dc.title | Χρήση συμβόλων μακτον για ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Rehabilitation Sciences | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2018-2019 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Health Sciences | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-3951-7886 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη ΑΛΩΝΕΥΤΗ ΕΛΕΝΑ.pdf | Περίληψη | 125.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
255
Last Week
0
0
Last month
1
1
checked on Nov 23, 2024
Download(s) 20
157
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.