Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14006
Τίτλος: Αξιοποίηση του εργαλείου λογόμετρο σε κυπριόπουλα παιδιά για χαρτογράφηση των γλωσσικών τους δεξιότητων
Συγγραφείς: Χαραλάμπους, Άντρη 
Λέξεις-κλειδιά: Λογόμετρο;Γλωσσική Ανάπτυξη;Προφορικός Λόγος;Αξιολόγηση
Advisor: Θεοδώρου, Ελένη
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2019
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Η μελέτη θέτει ως βασικό στόχο τη χαρτογράφηση των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας που ομιλούν την κυπριακή διάλεκτο, αξιοποιώντας το ελληνικό εργαλείο Λογόμετρο. Παρατηρήθηκαν και περιγράφηκαν οι τομείς της Φωνολογικής Επίγνωσης και Επεξεργασίας, του Προσληπτικού και Εκφραστικού Λεξιλογίου καθώς και της Μορφολογικής Επίγνωσης σε 20 παιδιά, ηλικίας 5-6 και 6-7 ετών. Ελέγχθηκε η πιθανότητα αξιοποίησης του εργαλείου στα παιδιά που ομιλούν τη κυπριακή διάλεκτο ώστε να θεωρείται ικανό να χρησιμοποιείται για σκοπούς αξιολόγησης, θέτωντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις που αντιστοιχούν στα κυπριακά δεδομένα, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός πρώτου εργαλείου που θα αξιολογεί όλα τα επίπεδα της γλώσσας και θα αφορά τα κυπριακά δεδομένα. Από τις δοκιμασίες της Φωνολογικής Επίγνωσης και Επεξεργασίας, διαπιστώθηκε πως τα κυπριόπουλα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν το πλήρη έλεγχο και χειρισμό των φωνημάτων εφόσον η ικανότητα αυτή είναι σε αναδυόμενο στάδιο. Ακόμη τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχουν ολοκληρωμένη την ικανότητα σύνθεσης της λέξης σε επίπεδο συλλαβής από τα 5 έτη. Επίσης, δεν αναγνωρίζουν και επομένως δεν κατονομάζουν λέξεις που δεν ακούνε στη καθημερινότητά τους. Σημαντική παρατήρηση είναι πως οι γονείς στη Κύπρο, για να εκφράσουν ορισμένες λέξεις, κατονομάζουν την ενέργεια που κάνει το αντικείμενο και όχι την ονομασία του, υοθετόντας την έτσι και το παιδί. Στον τομέα της Μορφολογικής Επίγνωσης παρατηρήθηκε πως τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας δεν έχουν ακόμη την ικανότητα να μεταφέρουν την ενέργεια στο αντίστοιχο ουσιαστικό ή και επίθετο. Τέλος, η αναγνώριση σωστού ρηματικού τύπου με τη χρήση ψευδολέξεων φάνηκε να είναι πιο εύκολη από τη παραγωγή.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14006
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠερίληψη57.53 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

421
Last Week
3
Last month
9
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s)

242
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα