Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14004
Title: Η ποικιλομορφία του λεξιλογίου στην αφήγηση σε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή
Authors: Λάμπρου, Αθανασία 
Keywords: Τυπική ανάπτυξη;Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή;Αφηγηματική ικανότητα;Γραμματική ποικιλομορφία;Μέρη του λόγου
Advisor: Θεοδώρου, Ελένη See
Issue Date: May-2019
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αφηγηματική ικανότητα των κυπριόπουλων παιδιών ΤΓΑ και ΑΓΔ. Τα παιδιά με ΑΓΔ, παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές στην απουσία οποιουδήποτε νευρολογικού ή ψυχολογικού προβλήματος. Τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζουν εμφανείς ελλείψεις, αναφορικά με την ποικιλομορφία του λεξιλογίου, κατά την εκτέλεση έργων αφήγησης. Αυτό προκύπτει λόγω της μειωμένης χρήσης διαφορετικών μερών του λόγου, κατά την επαναδιήγηση της ιστορίας. Σκοπός: Να εντοπιστούν πιθανές διαφοροποιήσεις ή ελλείψεις, ανάμεσα στις δύο ομάδες, κατά την εκτέλεση του έργου επαναδιήγησης, αναφορικά με τη χρήση και την ποικιλία των μερών του λόγου. Υλικό και Μέθοδος: Το εργαλείο μέτρησης, «Τhe Bus Story Test», χορηγήθηκε σε 38 δι – διαλεκτικά κυπριόπουλα παιδιά, χρονολογικής ηλικίας 4;0 – 9;0 ετών, από τρεις εγγεγραμμένους λογοθεραπευτές. Η ελληνική εκδοχή του συγκεκριμένου εργαλείου δέχτηκε ορισμένες διαφοροποιήσεις ώστε να προσαρμοστεί στην κυπριακή διάλεκτο. Η δειγματοληψία που πραγματοποιήθηκε ήταν τυχαία για την ομάδα ελέγχου. Αντιθέτως, το δείγμα της ομάδας των παιδιών με ΑΓΔ, πάρθηκε μέσω σκόπιμης δειγματοληψίας. Αποτελέσματα: Ύπαρξη στατιστικά σημαντικής διαφοράς ανάμεσα στα παιδιά ΤΓΑ και στα παιδιά ΑΓΔ κατά την εκτέλεση έργου επαναδιήγησης. Πιο συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις κατά τη χρήση των μερών του λόγου από τις δύο ομάδες. Η στατιστικά σημαντική διαφορά εντοπίζεται κυρίως στην κατηγορία των ρημάτων και στην κατηγορία των διαφορετικών λέξεων. Συμπεράσματα: Η αφηγηματική ικανότητα στα κυπριόπουλα παιδιά με ΑΓΔ υστερεί σε σχέση με των παιδιών ΤΓΑ. Ίσως, οι ελλείψεις στον τομέα της αφήγησης να προκύπτουν λόγω φτωχών, γραμματικών δεξιοτήτων. Η ανάγκη για κλινική εφαρμογή των παρόντων αποτελεσμάτων κρίνεται αναγκαία τόσο κατά την λογοθεραπευτική αξιολόγηση όσο και παρέμβαση.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14004
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ.pdfΠερίληψη149.64 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

547
Last Week
4
Last month
9
checked on Dec 3, 2024

Download(s)

342
checked on Dec 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.