Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/13023
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZantides, Evripides-
dc.contributor.editorHonorato, Dalila-
dc.contributor.editorGiannakopoulos, Andreas-
dc.contributor.otherΖαντίδης, Ευριπίδης-
dc.date.accessioned2019-01-18T08:35:10Z-
dc.date.available2019-01-18T08:35:10Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationZantides, E. (2017). Profanity and obscenity in the vernacular literary texts of Cyprus: Vasilis Michaelides’ To Palioman (The struggle)/πάλιωμαν as a mixed media installation. In Dalila Honorato and Andreas Giannakopoulos (Eds), Taboo, Transgression, Transcendence in Art and Science. Proceedings of Interdisciplinary Conference, (pp.46–61). Corfu: Ιonian University, Department of Audio and Visual Arts.en_US
dc.identifier.isbn9789607260598-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/13023-
dc.description.abstractΟ λαϊκός λογοτεχνικός λόγος της Κύπρου συμπεριλαμβάνει συλλογές από «μυλλωμένα» τραγούδια/στιχουργήματα γραμμένα στην κυπριακή διάλεκτο, τα οποία πραγματεύονται θέματα ταμπού, κυρίως σεξουαλικού περιεχομένου. Χαρακτηρίζονται ως αθυρόστομα και υπαινικτικά, αφού είναι πλούσια σε άσεμνες προσφωνήσεις και αθυροστομίες που υποδηλώνουν, συχνά, ζητήματα εξουσίας και δύναμης ανάμεσα στα δύο φύλα. Δομημένα στην ιδιωματική κυπριακή κουλτούρα, τα στιχουργήματα αυτά προσεγγίζουν αλληγορικά τα ανθρώπινα γεννητικά όργανα, για να σατιρίσουν θέματα της καθημερινότητας ή να θίξουν τις ερωτικές αποδόσεις και τους κοινωνικούς ρόλους μεταξύ ανδρών και γυναικών. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει και να σχολιάσει την εικαστική απόδοση του ποιήματος του Βασίλη Μιχαηλίδη «Το πάλιωμαν του βίλλου με τον πούττον» (1916). Η εικαστική απόδοση του ποιήματος (Ε. Ζαντίδης, 2004) παρουσιάστηκε το 2004 στην γκαλερί Διάτοπος στη Λευκωσία, στα πλαίσια ομαδικής έκθεσης με θέμα “Gender Explorations”. Το ποίημα αφορά στην πάλη/διάλογο μεταξύ του ανδρικού μορίου (βίλλου) και του γυναικείου αιδοίου (πούττου): στην αρχή του ποιήματος κυριαρχεί έντονα ο ανδρισμός και η προσταγή για υποταγή του γυναικείου φύλου, ενώ στη συνέχεια το αιδοίο δεν διστάζει να εκφραστεί εξίσου αθυρόστομα με το ανδρικό μόριο και να αναδειχθεί κατά πολύ ανώτερό του, κερδίζοντας στο τέλος τη «μάχη». Ο Β. Μιχαηλίδης έντεχνα και μεθοδικά ανυψώνει το γυναικείο φύλο, προσδίδοντάς του συνδηλωτικά κυρίαρχο ρόλο στη σεξουαλικότητα. Παρουσιάζει τη γυναίκα ως ενεργή και συμβολικά συμμέτοχη στην κοινωνία, παρά το γεγονός ότι, όταν γράφτηκε το συγκεκριμένο ποίημα, επικρατούσε το κατεστημένο της πατριαρχικής κοινωνίας. Στην εικαστική απόδοση, δύο στρατιές από πλαστικούς στρατιώτες μάχονται, συνοδευόμενες από δύο «πολεμικές μηχανές». Η πρώτη είναι κατασκευασμένη από πλαστικά γουρούνια/στρατιώτες και έχει το σχήμα του ανδρικού μορίου, ενώ η δεύτερη από πλαστικές αγελάδες/στρατιώτες και έχει το σχήμα του γυναικείου αιδοίου. Η «μάχη» εξελίσσεται στο έδαφος, ενώ, για να ολοκληρωθεί το concept/σκεπτικό, γίνεται ταυτόχρονη προβολή τυπογραφικής απόδοσης του ποιήματος στην εγκατάσταση. Οι διακειμενικές αναφορές σε γλωσσικά μηνύματα, όπως, για παράδειγμα, «σοβινιστικό-γουρούνι» και «χαζή-αγελάδα», ανατρέπονται μέσω της ανάγνωσης του κειμένου που προβάλλεται στα αντικείμενα. Στην παρούσα μελέτη προτείνεται η παρουσία του θεωρητικού πλαισίου, καθώς και η εννοιολογική διαδικασία και ανάλυση της εικαστικής εγκατάστασης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rights© 2017 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Tμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόναςen_US
dc.subjectΑθυροστομίαen_US
dc.subjectΣτιχουργήματαen_US
dc.subjectΙδιωματικός λόγοςen_US
dc.subjectΕικαστική απόδοσηen_US
dc.titleΒωμολοχίες και αθυροστομία στον λαϊκό λογοτεχνικό λόγο της Κύπρου: «Το πάλιωμαν» του Βασίλη Μιχαηλίδη ως εικαστική εγκατάστασηen_US
dc.title.alternativeΤαμπού ‒ Παράβαση ‒ Υπέρβαση στην Τέχνη και την Επιστήμη: Πρακτικά Διεπιστημονικού Συνεδρίουen_US
dc.typeBook Chapteren_US
dc.linkhttp://avarts.ionio.gr/ttt/download.php?f=/years/2016/downloads/TTT_proceedings_en_v3.pdfen_US
dc.collaborationCyprus University of Technologyen_US
dc.subject.categoryArtsen_US
dc.countryCyprusen_US
dc.subject.fieldHumanitiesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.relation.conferenceInterdisciplinary Conference Taboo-Transgression-Transcendence in Art & Scienceen_US
cut.common.academicyear2017-2018en_US
dc.identifier.spage46en_US
dc.identifier.epage61en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248-
item.openairetypebookPart-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0003-0874-455X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Κεφάλαια βιβλίων/Book chapters
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 5

781
Last Week
4
Last month
14
checked on May 9, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.