Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12888
Title: Οικονομία διαμοιρασμού και συμπεριφορά καταναλωτή: η περίπτωση της airbnb
Authors: Μούρου, Κωνσταντίνος 
Keywords: Peer-to-peer sharing economy platforms;Airbnb;Οικοδεσπότες;Πρόθεση για συμμετοχή
Advisor: Δεκούλου, Παρασκευή
Issue Date: May-2018
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Οικονομία Διαμοιρασμού και Συμπεριφορά Καταναλωτή: Η Περίπτωση της Airbnb» εκπονήθηκε από τον Κωνσταντίνο Μούρου, φοιτητή του Η’ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την επίβλεψη της Δρ. Παρασκευής Δεκούλου και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2018. Η έλευση της οικονομικής κρίσης και η ταυτόχρονη ανάπτυξη του web 2.0 διαμόρφωσαν ένα νέο επιχειρησιακό περιβάλλον το οποίο συνδυάζει εξίσου τη λογική της οικονομίας του διαμοιρασμού και των ψηφιακών πλατφορμών. Στο περιβάλλον αυτό, κυρίαρχο ρόλο εκδραματίζουν οι peer-to-peer sharing economy platforms προωθώντας νέες καινοφανείς οικονομικές δραστηριότητες που βασίζονται στη συνεργατική κατανάλωση, καθώς επιτρέπουν στους χρήστες να διαμοιράζονται προϊόντα ή υπηρεσίες με άλλους χρήστες.
Description: The current thesis, recognizing the importance of peer-to-peer sharing economy platforms, focuses on the Airbnb case and particularly on users who choose to become hosts. More specifically, the research aims to investigate those factors that affect the intent of individuals to participate as Airbnb hosts. The main factors that emerged from the literature are the disposition for trust, trust, perceived risk, personal innovativeness, perceived benefits and participation intention. To examine these factors, the research develops a new research model, which it adopted as a theoretical framework. Based on the theoretical framework, several research questions raised that investigate the impact of disposition for trust to trust, trust to participation intention and to perceived risk. Also, for the effect of perceived risk to participation intention, personal innovativeness to perceived risk and to perceived benefits and finally perceived benefits to participation intention.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12888
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Konstantinos Mourou.pdfπλήρες κείμενο954.44 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.