Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11906
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΚουττούκα, Φλώρα-
dc.date.accessioned2018-07-16T05:39:11Z-
dc.date.available2018-07-16T05:39:11Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/11906-
dc.descriptionIntroduction: An important part of how speech is produced is the syllable structure where, through the combination of vowels and consonants, the word is created (Botinis, 2011). The syllabic structure is defined as the meaning resulting from the combination of several notes that may be two or more (Aslam & Kak, 2007; Botinis, 2011). Also, during the early linguistic conquest and the perception of infants, syllables are the most important for the development and understanding of speech (Rasanen, Doyle, & Frank, 2018). Several researches have been completed based on the syllabic structure and the results can be compared with this research. Purpose: This study aims to analyze the coding and development of the syllabic structure in infants with typical linguistic development in boys and girls aged 28 and 36 months. This research aims at identifying the percentage at the production of words per syllable level. It will also be examined whether the vocabulary produced by each child is proportional to its chronological age. Design (Methods and Materials): The vocabulary produced by 20 children at the age of 28 and 36 months was studied. All of the participants' parents were given questionnaires (CyLex) which they completed according to the vocabulary produced by children of all ages. Results: The results of the research showed that children had vocabulary related with their chronological age. Also, it was observed that some of the children missed and replaced some of the sounds. In addition, it was found that as children grew older, the more complicated levels (3,4,5) were being increased and the more simple were being reduced. Conclusions: The findings of this research are similar to previous researches related to the use of early levels in early stages of children's lives. Through this research it was found that at the younger age, simple levels were used (1 and 2), and then, as children grow older, and then, as children grow older, the use of the remaining levels increases (3,4,5).en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Σημαντικό κομμάτι για τον τρόπο με τον οποίο παράγεται η ομιλία είναι η συλλαβική δομή που αφορά τον συνδυασμό των φωνηέντων και των συμφώνων όπου δημιουργείται η λέξη (Botinis, 2011). Η συλλαβική δομή ορίζεται ως το νόημα που προκύπτει από τον συνδυασμό διάφορων φθόγγων που μπορεί να είναι δύο ή περισσότεροι (Aslam & Kak, 2007; Botinis, 2011). Επίσης, κατά την πρώιμη γλωσσική κατάκτηση και την αντίληψη των βρεφών οι συλλαβές είναι οι πιο κύριες για την εξέλιξη και την κατανόηση της ομιλίας (Rasanen, Doyle, & Frank, 2018). Έχουν ολοκληρωθεί διάφορες έρευνες με βάση τη συλλαβική δομή που θα μπορεί να γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων με την έρευνα αυτή. Σκοπός: Η μελέτη αυτή στοχεύει στην ανάλυση της κωδικοποίησης και της ανάπτυξης της συλλαβικής δομής σε νήπια με τυπική γλωσσική ανάπτυξη σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας 28 και 36 μηνών. Η έρευνα αυτή στοχεύει στον εντοπισμό του ποσοστού κατά την παραγωγή των λέξεων ανά συλλαβικό επίπεδο. Επίσης, θα εξεταστεί αν το λεξιλόγιο που παρήγαγε το κάθε παιδί είναι ανάλογο για τη χρονολογική του ηλικία. Σχεδιασμός (Μέθοδοι και υλικά): Μελετήθηκε το λεξιλόγιο που παρήγαγαν 20 παιδιά κατά τα ηλικιακά επίπεδα 28 και 36 μηνών. Σε όλους τους γονείς των συμμετεχόντων δόθηκαν ερωτηματολόγια (CyLex) τα οποία συμπλήρωσαν ανάλογα με το λεξιλόγιο που παρήγαγαν τα παιδιά σε κάθε ηλικία. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα παιδιά είχαν λεξιλόγιο ανάλογο με την χρονολογική τους ηλικία. Επίσης, παρατηρήθηκε πως κάποια από τα παιδιά παράλειπαν και αντικαταστούσαν κάποιους φθόγγους. Ακόμη, εντοπίστηκε πως καθώς μεγάλωναν τα παιδιά αυξάνονταν τα πιο περίπλοκα επίπεδα (3,4,5) και μειώνονταν τα πιο απλά (1 και 2). Συμπεράσματα: Τα ευρήματα της έρευνας αυτής είναι όμοια με προηγούμενες έρευνες όσον αφορά τη χρήση των αρχικών επιπέδων στα πρώιμα στάδια της ζωής των παιδιών. Μέσα από την έρευνα αυτή εντοπίστηκε πως στην πιο μικρή ηλικία γινόταν χρήση των απλών επιπέδων (1 και 2) ενώ στη συνέχεια, καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά αυξάνεται η χρήση των υπόλοιπων επιπέδων (3,4,5).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΣυλλαβική δόμηen_US
dc.subjectΦθόγγοιen_US
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΟμιλίαen_US
dc.titleΜοντέλο κωδικοποίησης και ανάπτυξης συλλαβικής δομής σε νήπια με τυπική γλωσσική ανάπτυξηen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Φλώρα Κουττούκα.pdf285.38 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

526
Last Week
1
Last month
13
checked on Dec 24, 2024

Download(s) 50

253
checked on Dec 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.