Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11894
Τίτλος: Κατάκτηση των σύνθετων λέξεων από παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλίκιας 6;0-6;11 ετών, φυσικούς ομιλητές της κυπριακής ελληνικής
Συγγραφείς: Βασιλείου, Γαβριέλλα 
Λέξεις-κλειδιά: Σύνθετες λέξεις;Χαρακτηριστής;Παιδιά;Ομιλητές της Κυπριακής Ελληνικής;Γλωσσική ανάπτυξη;Παραγωγή;Κατανόηση;Κεφαλή
Advisor: Καμπανάρος Μαρία
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2018
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη της κατάκτησης των σύνθετων λέξεων με δομή 0+0 (Ουσιαστικό + Ουσιαστικό) από παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 6;0-6;11 ετών, φυσικούς ομιλητές της Κυπριακής Ελληνικής γλώσσας. Στην παρούσα έρευνα, συμμετείχαν 30 παιδιά ηλικίας 6;0-6;11 ετών (N = 30), εκ των οποίων 15 ήταν αγόρια (MΗ = 6.63) και 15 ήταν κορίτσια (MΗ = 6.60). Σε όλα τα παιδιά χορηγήθηκε το Εργαλείο Σύνθετων Λέξεων (Kambanaros, 2014: Compound Word Test, 2014). To εργαλείο αποτελείται από δύο δοκιμασίες: Δοκιμασία Κατανόησης και Σημασιολογικής Απεικόνισης και Δοκιμασία Κατονομασίας. Η πρώτη δοκιμασία αξιολόγησε την κατανόηση και την παραγωγή των σύνθετων λέξεων και η δεύτερη δοκιμασία την κατονομασία των σύνθετων λέξεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα κορίτσια ήταν στατιστικά σημαντικά καλύτερα από τα αγόρια, στη διαδικασία διάσπασης της σύνθετης λέξης στα επιμέρους συνθετικά της (p = 0.025), καθώς και στο κομμάτι της κατονομασίας (p = 0.006), χωρίς ωστόσο να διαφέρουν στη διαδικασία επεξήγησης της σύνθετης λέξης. Γενικότερα, με βάση τα αποτελέσματα μπορούμε να επισημάνουμε ότι τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια, σημείωσαν βαθμολογίες κάτω από το Μ.Ο., στη διαδικασία διάσπασης της ΣΛ στα επιμέρους συνθετικά της, καθώς και στη δοκιμασία κατονομασίας.
Description: The purpose of this thesis is the study of the acquisition of compound words of the type N+N (Noun + Noun), by typically developing children, natural speakers of Cypriot Greek language. In this research participated 30 children, aged 6;0-6;11 years (N = 30), of whom 15 were boys (MΑ = 6.63) and 15 were girls (MΑ = 6.60). All children were administered the Compound Word Test (Kambanaros, 2014: Compound Word Test, 2014). The tool has two subtests: Comprehension & Semantic Interpretation Subtest and Naming Subtest. The first subtest, evaluated the parsing and production of compound words and the second subtest, tested the naming of compound words. The results showed that girls, performed statistically significantly better than boys in the parsing (p = 0.025) and naming (p = 0.006) subtest, but did not differ in semantic explanation of the compound word. Generally based on the results, it was found that both girls and boys scored below average on parsing and naming subtests.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11894
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Περίληψη Βασιλείου Γαβριέλλα.pdfΠερίληψη221.35 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

235
Last Week
1
Last month
1
checked on 6 Νοε 2024

Download(s) 50

88
checked on 6 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα