Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11894
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαμπανάρος Μαρία-
dc.contributor.authorΒασιλείου, Γαβριέλλα-
dc.date.accessioned2018-07-12T07:24:47Z-
dc.date.available2018-07-12T07:24:47Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/11894-
dc.descriptionThe purpose of this thesis is the study of the acquisition of compound words of the type N+N (Noun + Noun), by typically developing children, natural speakers of Cypriot Greek language. In this research participated 30 children, aged 6;0-6;11 years (N = 30), of whom 15 were boys (MΑ = 6.63) and 15 were girls (MΑ = 6.60). All children were administered the Compound Word Test (Kambanaros, 2014: Compound Word Test, 2014). The tool has two subtests: Comprehension & Semantic Interpretation Subtest and Naming Subtest. The first subtest, evaluated the parsing and production of compound words and the second subtest, tested the naming of compound words. The results showed that girls, performed statistically significantly better than boys in the parsing (p = 0.025) and naming (p = 0.006) subtest, but did not differ in semantic explanation of the compound word. Generally based on the results, it was found that both girls and boys scored below average on parsing and naming subtests.en_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη της κατάκτησης των σύνθετων λέξεων με δομή 0+0 (Ουσιαστικό + Ουσιαστικό) από παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 6;0-6;11 ετών, φυσικούς ομιλητές της Κυπριακής Ελληνικής γλώσσας. Στην παρούσα έρευνα, συμμετείχαν 30 παιδιά ηλικίας 6;0-6;11 ετών (N = 30), εκ των οποίων 15 ήταν αγόρια (MΗ = 6.63) και 15 ήταν κορίτσια (MΗ = 6.60). Σε όλα τα παιδιά χορηγήθηκε το Εργαλείο Σύνθετων Λέξεων (Kambanaros, 2014: Compound Word Test, 2014). To εργαλείο αποτελείται από δύο δοκιμασίες: Δοκιμασία Κατανόησης και Σημασιολογικής Απεικόνισης και Δοκιμασία Κατονομασίας. Η πρώτη δοκιμασία αξιολόγησε την κατανόηση και την παραγωγή των σύνθετων λέξεων και η δεύτερη δοκιμασία την κατονομασία των σύνθετων λέξεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα κορίτσια ήταν στατιστικά σημαντικά καλύτερα από τα αγόρια, στη διαδικασία διάσπασης της σύνθετης λέξης στα επιμέρους συνθετικά της (p = 0.025), καθώς και στο κομμάτι της κατονομασίας (p = 0.006), χωρίς ωστόσο να διαφέρουν στη διαδικασία επεξήγησης της σύνθετης λέξης. Γενικότερα, με βάση τα αποτελέσματα μπορούμε να επισημάνουμε ότι τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια, σημείωσαν βαθμολογίες κάτω από το Μ.Ο., στη διαδικασία διάσπασης της ΣΛ στα επιμέρους συνθετικά της, καθώς και στη δοκιμασία κατονομασίας.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_US
dc.subjectΣύνθετες λέξειςen_US
dc.subjectΧαρακτηριστήςen_US
dc.subjectΠαιδιάen_US
dc.subjectΟμιλητές της Κυπριακής Ελληνικήςen_US
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΠαραγωγήen_US
dc.subjectΚατανόησηen_US
dc.subjectΚεφαλήen_US
dc.titleΚατάκτηση των σύνθετων λέξεων από παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλίκιας 6;0-6;11 ετών, φυσικούς ομιλητές της κυπριακής ελληνικήςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2017-2018en_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5857-9460-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Βασιλείου Γαβριέλλα.pdfΠερίληψη221.35 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

235
Last Week
1
Last month
1
checked on Nov 6, 2024

Download(s) 50

88
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.