Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/11892
Τίτλος: | Αξιολόγηση Αφηγηματικών Ικανοτήτων σε τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά ηλικίας 7 με 8 χρονών ομιλητές της Ελληνο-Κυπριακής Διαλέκτου | Συγγραφείς: | Ανθίμου, Ειρήνη | Λέξεις-κλειδιά: | Μultilingual Assessment Instrument of Narratives (MAIN);Αφηγηματικές Ικανότητες | Advisor: | Καμπανάρος, Μαρία | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2018 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Περίληψη: | Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό την παρουσίαση των αφηγηματικών ικανοτήτων παιδιών Δημοτικών Σχολείων , σε αγόρια και κορίτσια, τα οποία παιδιά αποτελούν ομιλητές της ΕλληνοΚυπριακής διαλέκτου. Το εργαλείο MAINεξετάζει τις αφηγηματικές εικόνες και αποτελείται από 6 παράλληλες ιστορίες σειροθέτησης, 2 «διηγησης-αναδιήγησης» και 2 διήγησης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 31 παιδιά όπου τα 15 ήταν αγόρια και τα 16 κορίτσι με εύρος ηλικίας 7;1-7;11 με μέσο όρο. Όλα τα παιδιά ήταν τυπικώς αναπτυσσόμενα χωρίς κάποια ασθένεια ή κάποιο πρόβλημα υγείας. Στην έρευνα αυτή χορηγήθηκαν 4 διαγνωστικά εργαλεία. ΠρώταχορηγήθηκετοεργαλείοRaven’sColouredProgressiveMatrices (RCPM), στησυνέχεια το DevelopmentalVerbalIQ (DVIQ). ΈπειτατοLITMUS-Multilingual Assessment Instrument for Narratives in CG (LITMUS-MAIN in CGκαιστοτέλοςτοLITMUS- Non-Word Repetition Task in Cypriot Greek. Τα αποτελέσματα γενικά έδειξαν ότι οι αφηγηματικές ικανότητες των παιδιών των παιδιών ήταν πολύ χαμηλές σε σχέση με άλλα παιδιά, αφού χαμηλά ποσοστά καταγράφηκαν τα μακροδομή και την μικροδομή, αλλά αντίστοιχα χαμηλά ποσοστά διαφάνηκαν και στα υπόλοιπα εργαλεία. Συμπερασματικά μέσω της παρούσας έρευνας διαφάνηκε ότι το ΜAINαποτελεί ένα καλό εργαλείο διάγνωσης δυσκολιών των παιδιών και εντοπισμού προβλημάτων των παιδιών. | Description: | The current research aims to present the narrative abilities of primary school children, girls and boys, who speak the Greek Cypriot dialect. The MAIN toolexamines the narrative images and it consists of sixseirothetisis parallel stories, two narrative stories and two stories. Overall, thirty-one children participated in the survey, from which the fifteen were boys and the sixteen were girls between 7;1 – 7;11 on average. All children were normally developing, without having an illness or any health problems. Four diagnostic tools were used for this survey. The first tool which was used was the “Raven’s Coloured Progressive Matrices (RCPM). Subsequently, the “Developmental Verbal IQ” and the “LITMUS-Multilngual Assessment Instrument for Narratives in GC” were used. Lastly, the “LITMUS-Non Word Repetition Task” in Cypriot Greek was used. Results showed that the narrative abilities of the children were too low in relation to other children since low rates were recorded, but respectively low rates were recorded for the rest of the tools too. In conclusion, this research showed that the MAIN tool constitutes a goodtool for diagnosing children's difficulties and for identifying the problems of the children. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/11892 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη Ανθίμου Ειρήνη.pdf | Περίληψη | 394.25 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s)
271
Last Week
1
1
Last month
5
5
checked on 3 Ιαν 2025
Download(s)
83
checked on 3 Ιαν 2025
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα