Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11569
Title: Υποβοηθούμενη εσωτερική καύση με υδρογόνο για μείωση των αερίων εκπομπών
Authors: Κιταλίδης, Δημήτρης 
Keywords: Hydrogen;Internal combustion engines;Conventional fuel;Gaseous pollutants;Three-way catalytic converter;Electrolyser
Advisor: Savva, Petros
Issue Date: May-2018
Abstract: The present Diploma Thesis examines the use of Hydrogen in Internal Combustion Engines (‘I.C.E’s), in order to reduce the consumption of conventional fuel (petrol), and the gaseous pollutants’ emissions. Τo further reduce the gaseous pollutants, a three-way catalytic converter has been installed on the experimental I.C.E. following a modification of the exhaust system. Furthermore, a study on the effects of increasing concentration of the electrolyte in respect to the production of H2/O2 was performed. The Thesis consists of six chapters. The first chapter describes the purpose and the subject of the Thesis, namely explaining the benefits of using hydrogen in I.C.E. The second chapter, being the theoretical background of the Thesis, analyses the I.C.E.s (historical background, how they operate, as well as their categories). It also describes the arrangements made to affect reduction of pollutants emitted and the operating conditions of the engine. The basic pollutants emitted and the applied legal framework regarding these are then described. Furthermore, it analyses how the three-way catalytic converter works and how its application to the I.C.E reduces the pollutants’ emissions which are released into the atmosphere. Within this chapter, a description of the physical and chemical characteristics of Hydrogen is performed, as well as the various methods by which it is produced. Finally, an analysis of how the Hydrogen in I.C.E. can reduce petrol consumption and the emitted pollutants and which of its characteristics can achieve this reduction is described. The third chapter analyses the methodology and the experimental process stages. It describes the engine which was used to implement the experimental part and the modifications made for the experimental process purposes. Additionally, it analyses the electrolysis device and the gas emission measurement analyser. The fourth chapter presents the results obtained by the experimental process. The fifth chapter describes the abovementioned results, compares the analysis results in the presence and absence of hydrogen in the feed stream and analyses the financial impact of using hydrogen in the I.C.E. The sixth chapter draws the Thesis’ conclusions from the above.
Description: Η παρούσα Πτυχιακή Διατριβή (ΠΔ) μελετά την τροφοδοσία του προϊόντος ηλεκτρόλυσης νερού (Η2 /Ο2) σε Μηχανή Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ), με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης συμβατικού καυσίμου (βενζίνης) καθώς και των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε μελέτη της επίδρασης της αύξησης της συγκέντρωσης και του τύπου του ηλεκτρολύτη στην παραγωγή(Η2 /Ο2). Η Διατριβή αποτελείται από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται ο σκοπός και το θέμα της Διατριβής, αναφέροντας τα οφέλη της χρήσης υδρογόνου στις Μ.Ε.Κ. Το δεύτερο κεφάλαιο, ως το θεωρητικό υπόβαθρο της Διατριβής, πραγματοποιεί ανάλυση των ΜΕΚ (ιστορική αναδρομή, ανάλυση τρόπου λειτουργίας και κατηγοριών τους). Περιγράφονται επίσης οι εφαρμοζόμενες ρυθμίσεις και συνθήκες λειτουργίας της ΜΕΚ προς επίτευξη μείωσης των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων. Επίσης, περιγράφονται οι σημαντικότεροι εκπεμπόμενοι ρύποι και το νομοθετικό πλαίσιο που τους διέπει. Επιπρόσθετα, αναλύεται η λειτουργία του τριοδικού καταλυτικού μετατροπέα. Ακολουθεί αναφορά στις φυσικές και χημικές ιδιότητες του υδρογόνου και στις μεθόδους παρασκευής του. Τέλος, περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο η τροφοδοσία υδρογόνου στις Μ.Ε.Κ. συμβάλλει στη μείωση τόσο της κατανάλωσης βενζίνης όσο και των εκπεμπόμενων ρύπων, και στις ιδιότητες του υδρογόνου οφείλεται αυτό. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε και τα στάδια της πειραματικής διαδικασίας. Πραγματοποιείται περιγραφή της ΜΕΚ που χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας και αναφέρονται οι τροποποιήσεις που έγιναν στη ΜΕΚ προς υλοποίηση του πειραματικού μέρους. Επιπλέον, πραγματοποιείται ανάλυση της συσκευής ηλεκτρόλυσης και του αναλυτή μέτρησης των εκπεμπόμενων αέριων. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύονται τα αποτελέσματα που λήφθηκαν και γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων, παρουσία και απουσία υδρογόνου στο μίγμα τροφοδοσίας. Τέλος, παρουσιάζεται οικονομική μελέτη εγκατάστασης τροφοδοσίας (Η2 /Ο2) στην ΜΕΚ. Στο έκτο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα της Διατριβής. Επιπρόσθετα, η διοχέτευση υδρογόνου στην ΜΕΚ οδήγησε, στην αυξήσει της απόδοσης της μηχανής και επιπρόσθετα στη μείωση της κατανάλωση συμβατικού καυσίμου (βενζίνης). Η κατανάλωση βενζίνης οδήγησε στη μείωση των εκπομπών CO, CO2 και HCs.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/11569
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract.pdfAbstract312.29 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

200
Last Week
0
Last month
1
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 50

109
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.