Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1150
Title: Οδηγητική συμπεριφορά και τροχαία ατυχήματα ως πρόβλημα δημόσιας υγείας
Authors: Σωτηριάδου, Κυριακή 
Σαράφης, Παύλος 
Μαλλιαρού, Μαρία 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Τροχαία ατυχήµατα;Μοντέλα συµπεριφορών υγείας
Issue Date: Jun-2011
Source: Ελληνικό Περιοδικό της Νοσηλευτικής Επιστήμης, 2011, τομ. 4, τ. 2, σελ. 59-69
Volume: 4
Issue: 2
Start page: 59
End page: 69
Link: http://journal-ene.gr/%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%bf%ce%b9/%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%82-4/%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%82-4-%cf%84%ce%b5%cf%8d%cf%87%ce%bf%cf%82-2/
Journal: Ελληνικό Περιοδικό της Νοσηλευτικής Επιστήμης 
Abstract: Εισαγωγή: Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο μεγάλο πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων και στους παράγοντες στους οποίους οφείλονται. Ειδικότερα, μετά από μια σύντομη αναφορά στα σχετικά στοιχεία, παρουσιάζονται οι παράγοντες που επιδρούν στην οδηγητική συμπεριφορά καθώς επίσης και τα μοντέλα συμπεριφορών υγείας τα οποία χρησιμοποιούνται για την ερμηνεία των παραγόντων αυτών. Ανασκόπηση βιβλιογραφίας: Έγινε αναζήτηση βιβλιογραφίας σε διεθνείς βάσεις δεδομένων με λέξεις κλειδιά: τροχαία ατυχήματα, μοντέλα συμπεριφορών υγείας, δημόσια υγεία και επελέγη αρθρογραφία της τελευταίας δεκαετίας. Αποτελέσματα: Βρέθηκε ότι η αντίληψη του κινδύνου είναι μια υποκειμενική υπόθεση που επηρεάζεται από βιολογικούς, ψυχολογικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες. Περαιτέρω, η αντίληψη της επικινδυνότητας ξεπερνά το άτομο και αντανακλά κοινωνικές, ιδεολογικές και πολιτισμικές αξίες. Είναι επομένως σαφές ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος και η προσπάθεια μεταβολής της οδηγητικής συμπεριφοράς των ατόμων ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία ατυχήματα δεν μπορεί να είναι γενικής φύσης. Αντίθετα, οι σχετικές στρατηγικές θα πρέπει να περιλαμβάνουν σειρά στοχευμένων παρεμβάσεων που λαμβάνουν υπόψη κατά το σχεδιασμό τους όλους εκείνους τους ιδιαίτερους κατά περίπτωση παράγοντες, ώστε η υλοποίηση τους να καταστεί αποτελεσματικότερη η υλοποίησή τους. Συμπεράσματα: Ειδικότερα στην Ελλάδα, θα πρέπει η πολιτεία να θεσπίσει σειρά μέτρων αφενός αναμορφώνοντας τη διαδικασία εκμάθησης της οδήγησης και των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και αφετέρου απαξιώνοντας με διαφημιστικές καμπάνιες όλους εκείνους τους παράγοντες που οδηγούν σε επικίνδυνη οδηγητική συμπεριφορά (επιδεικτική οδήγηση, αλκοόλ, κλπ.).
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1150
ISSN: 17919002
Type: Article
Affiliation : 2nd Brigade/ DYG 
University of Thessaly 
404 General Military Hospital of Larisa 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Sarafis.pdf758.5 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 1

974
Last Week
2
Last month
17
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

1,304
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.