Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/10760
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηθωμάς, Λεωνίδας-
dc.contributor.authorΒουτουρή, Άντρη-
dc.date.accessioned2018-03-09T07:36:24Z-
dc.date.available2018-03-09T07:36:24Z-
dc.date.issued2015-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/10760-
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η δέσμευση του καταναλωτή σε μία επωνυμία όπως εκφράζεται από την κοινωνική διάχυση μηνυμάτων στο διαδίκτυο: Μελέτη περίπτωσης του προϊόντος iPhone» εκπονήθηκε από τη Άντρη Βουτουρή, φοιτήτρια του η΄ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την επίβλεψη του Δρ. Λεωνίδα Χατζηθωμά και ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2015. Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιδιώκει να φέρει στην επιφάνεια τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορική, τη γνωστική, τη συναισθηματική και την κοινωνική δέσμευση του καταναλωτή, αλλά και τις ενέργειες της επιχείρησης που τη δημιουργούν. Εστιάζει στο λανσάρισμα των νέων προϊόντων και λογισμικών της Apple και πιο συγκεκριμένα στο Apple’s Annual Event, που πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 2013. Επιχειρεί τη μέτρηση της συμπεριφορικής, της γνωστικής, της συναισθηματικής και της κοινωνικής δέσμευσης του καταναλωτή, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα tweets που έγιναν για τη εταιρεία Apple σε διάρκεια επτά ημερών (δύο μέρες πριν, τη μέρα της εκδήλωσης και τέσσερις μέρες μετά). Η στρατηγική που επιλέχθηκε για την επίτευξη των στόχων της παρούσας έρευνας είναι η ποσοτική μεθοδολογία. Συγκεκριμένα υιοθετήθηκε ποσοτική ανάλυση περιεχομένου, εστιάζοντας στην ανάλυση κειμένου, για τη μέτρηση της δέσμευσης του καταναλωτή, όπως εκφράζεται από το eWOM (κοινωνική διάχυση μηνυμάτων μέσω του διαδικτύου). Το εργαλείο που επιλέχθηκε για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων είναι το λογισμικό LIWC (Linguistic Inquiry Word Count). Καθώς τα αποτελέσματα της ανάλυσης κειμένου θεωρούνται αυστηρώς περιγραφικά, κρίθηκε αναγκαία η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων για τον έλεγχο των υποθέσεων μέσω στατιστικών συσχετίσεων. Το δείγμα της παρούσας έρευνας δεν προέκυψε από κανονική κατανομή, έτσι κρίθηκε αναγκαία η χρήση ενός μη παραμετρικού στατιστικού τεστ. Για τον έλεγχο των ερευνητικών υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε το Kruskall-Wallis τεστ και για την εξέταση των σχέσεων μεταξύ των τεσσάρων διαστάσεων της δέσμευσης, πραγματοποιήθηκε ανάλυση παλινδρόμησης. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο, τόσο για ακαδημαϊκούς όσο και για επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Σημαντικό εύρημα στη παρούσα μελέτη αποτελεί η σχέση που αναδύθηκε μεταξύ των μεταβλητών, γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής δέσμευσης. Συγκεκριμένα, απεδείχθη πως τόσο η γνωστική όσο και η συναισθηματική δέσμευση των καταναλωτών, όπως εκφράζονται στα σχόλια τους στο διαδίκτυο, ασκούν θετική επίδραση στην κοινωνική δέσμευση. Τέλος, το λογισμικό LIWC αναδεικνύεται ως κατάλληλο και αξιόπιστο εργαλείο εξόρυξης και ανάλυσης δεδομένων για τη μέτρηση της συμπεριφορικής, της γνωστικής, της συναισθηματικής και της κοινωνικής δέσμευσης του καταναλωτή μέσα από την ανάλυση γραπτού λόγου. Το LIWC είναι σε θέση να μετρήσει τη δέσμευση του καταναλωτή στο eWOM μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορέυεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή,ηλεκτρονική η άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΔέσμευση καταναλωτήen_US
dc.subjectΣυμπεριφορική δέσμευσηen_US
dc.subjectΓνωστική δέσμευσηen_US
dc.subjectΣυναισθηματική δέσμευσηen_US
dc.subjectΚοινωνική δέσμευσηen_US
dc.subjectΚοινωνική διάχυση στο διαδίκτυοen_US
dc.titleΗ δέσμευση του καταναλωτή σε μια επωνυμία όπως εκφράζεται από την κοινωνική διάχυση μηνυμάτων στο διαδίκτυο: μελέτη περίπτωσης του προϊόντος Iphoneen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2014-2015en_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Άντρη Βουτουρή - Πτυχιακή Εργασία.pdfFulltext1.19 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

386
Last Week
2
Last month
3
checked on Oct 5, 2024

Download(s) 50

3,862
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.