Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/10259
Title: Πραγματολογικό προφίλ παιδιών προσχολικής ηλικίας
Authors: Ιωαννίδου, Χρυστάλλα 
Keywords: Πραγματολογικό προφίλ;Φυσιολογικές συμπεριφορές;Αλληλεπίδραση;Λεκτική επικοινωνία
Advisor: Θεοδώρου, Ελένη
Issue Date: May-2017
Abstract: Η γλώσσα αποτελεί απαραίτητο παράγοντα επικοινωνίας. Είναι όμως άρρηκτα συνδεδεμένη με την πραγματολογία, η οποία ολοκληρώνει την μεταφορά και κατανόηση των μηνυμάτων. Στην παρούσα εργασία αναφέρονται και αναλύονται έρευνες από την βιβλιογραφία, οι οποίες εξετάζουν την ανάπτυξη των πραγματολογικών ικανοτήτων, συγκρίνουν τις πραγματολογικές ικανότητες των τυπικών παιδιών και παιδιών με διαταραχές, αλλά και παιδιών στα πρώτα στάδια εκμάθησης μιας γλώσσας σε σχέση με παιδιά σε προχωρημένα στάδια. Αξιοσημείωτο είναι όμως, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάποια κανονιστικά δεδομένα που να παρουσιάζουν τις τυπικές συμπεριφορές για τα κυπριόπουλα όσον αφορά τον τομέα της πραγματολογίας. Στόχος λοιπόν της παρούσας έρευνας, που συμπεριέλαβε εικοσιπέντε, τυπικά, μονόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ήταν μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι γονείς, να καθοριστούν οι αναμενόμενες αντιδράσεις για τα τυπικά παιδιά της Κύπρου. Για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο υποομάδες, ανάλογα με την ηλικία τoυς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά των δύο ομάδων έχουν παρόμοιες πραγματολογικές ικανότητες όσον αφορά τις επικοινωνιακές λειτουργίες, την ανταπόκριση στην επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και συζήτηση και τις αλλαγές που προκύπτουν ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Στους προαναφερόμενους τομείς, τα παιδιά χρησιμοποιούν κυρίως λέξεις. Τα μεγαλύτερα παιδιά του δείγματος, παρουσιάζουν ελαφρώς καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες ερωτήσεις στις οποίες οι απαντήσεις ποικίλουν. Συμπερασματικά τα τυπικά παιδιά προσχολικής ηλικίας επικοινωνούν λεκτικά είτε για να ξεκινήσουν, είτε για να απαντήσουν σε μία αλληλεπίδραση.
Description: Language is a necessary tool for communication. It is inseparably connected with pragmatics, which integrates the transmission and understanding of pragmatics by comparing the messages. On the present project, we can see research from bibliography which evaluates pragmatics by comparing abilities of typical children and children with disorders. Children at the early stages of learning a language and also at advanced level, is mentioned and analyzed. It is worth mentioning the fact that a guide about the Cyprus population is yet to be established. Therefore the aim of the present study, which includes twenty-five, typically developed single-language pre-school students was to determined the expected reactions of average though the use of questionnaires which were completed by parents. For the presentation of the results, the children were divided in to two subgroups on the age of the children. The results showed that the children of both subgroups have similar pragmatic abilities, using mainly words. The elder children of the sample exhibit slightly better social capabilities. There are some specific questions, the answers vary. In conclusion, typically developed pre- school aged children communicate verbally either to begin or answer to an interaction.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/10259
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη.pdf99.9 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

515
Last Week
9
Last month
11
checked on Apr 27, 2024

Download(s) 10

275
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.