Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/10247
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPetinou, Kakia-
dc.contributor.authorΑριστείδου, Κυριακούλα-
dc.date.accessioned2017-09-29T09:01:16Z-
dc.date.available2017-09-29T09:01:16Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/10247-
dc.descriptionThe present study focuses on investigating the language profile of Late Talkers, on the quality of words. The specific aim of this research is to analyze the vocabulary diversity of Late Talkers in Cyprus using CYLEX. The sample consisted of 27 children from a monolingual environment. The language profile of Late Talkers is compared with Typically-Developing children (TDs), who were matched for Age with LTs and Language-Matched (LM) TDs. For the statistical analysis of the results, the Kruskal-Wallis test was used and Pearson r correlations were made between the Total Vocabulary and the Percentage of each semantic category separately. The results of the research have shown that the overall vocabulary of Late Talkers differs significantly from the children of Typically-Developing children both qualitatively and quantitatively. Late Talkers and Typically-Developing children were different from Language-Matched (LM) TDs in the production of phrases and in the production of nouns, indicating a higher percentage of Verbs and a lower percentage of Nouns in their vocabulary. Late Talkers and Language-Matched (LM) TDs showed a smaller percentage of Adjectives in their productions than Typically-Developing children. When Total Vocabulary increases the size of Verbs, Adverbs, and Adjectives also increases, while Other Words are decreasing. These results are of great clinical significance as they can contribute to the creation of an integrated language profile for Late Talkers and therefore give new evidence on the prognosis for their later linguistic course.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη μελέτη του γλωσσικού προφίλ παιδιών με αργοπορημένο λόγο ως προς την ποιότητα των λέξεων. Συγκεκριμένα σκοπός της έρευνας αυτής είναι η μελέτη της λεξιλογικής ποικιλομορφίας παιδιών στη Κύπρο με αργοπορημένο λόγο με τη χρήση του CYLEX. Το δείγμα αποτελούσαν 27 παιδιά από μονόγλωσσο περιβάλλον. Το γλωσσικό προφίλ παιδιών με αργοπορημένο λόγο συγκρίνεται με τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά ίδιας ηλικίας και με παιδιά ίδιου γλωσσικού προφίλ/ανάπτυξης. Για τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το Kruskal-Wallis τεστ και πραγματοποιήθηκαν συσχετίσεις Pearson r μεταξύ ολικού λεξιλογίου και ποσοστού κάθε σημασιολογικής κατηγορίας ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως το ολικό λεξιλόγιο των παιδιών με αργοπορημένο λόγο διαφέρει σημαντικά από τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά. Τα παιδιά με αργοπορημένο λόγο και τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά διέφεραν από τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά ίδιας γλωσσικής ανάπτυξης στη παραγωγή Ρημάτων και στη παραγωγή Ουσιαστικών, δείχνοντας μεγαλύτερο ποσοστό Ρημάτων και μικρότερο ποσοστό ουσιαστικών στο λεξιλόγιο τους. Τα παιδιά με αργοπορημένο λόγο και τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά ίδια γλωσσικής ανάπτυξης κατέδειξαν μικρότερο ποσοστό Επιθέτων στις παραγωγές τους από τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Με την αύξηση του Ολικού Λεξιλογίου αυξάνεται και το μέγεθος των ρημάτων, επιρρημάτων και επιθέτων ενώ οι Άλλες λέξεις μειώνονται. Τα αποτελέσματα αυτά κατέχουν μεγάλη κλινική σημασία καθώς μπορεί να συμβάλουν στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου γλωσσικού προφίλ για τα παιδιά με αργοπορημένο λόγο και συνεπώς να δώσουν νέα στοιχεία για σχετικά με την πρόγνωση για την μετέπειτα γλωσσική τους πορεία.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_US
dc.subjectΠαιδιά με αργοπορημένο λόγοen_US
dc.subjectΣημασιολογικήen_US
dc.subjectΠοικιλομορφίαen_US
dc.subjectΛεξιλόγιοen_US
dc.subject.otherLate-talkersen_US
dc.subject.otherSemanticen_US
dc.subject.otherDiversityen_US
dc.subject.otherVocabularyen_US
dc.titleΛεξιλογική ποικιλομορφία σε παιδιά με αργοπορημένο λόγοen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf140.18 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

250
Last Week
2
Last month
11
checked on May 17, 2024

Download(s) 50

77
checked on May 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.