Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 241-260 of 292 (Search time: 0.023 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
24124-Aug-2020Was it "The Economy, Stupid" or the Macedonia Issue? Explaining Voting Preferences During the 2019 Elections in GreeceGemenis, Kostas ; Katsanidou, Alexia ; Triga, Vasiliki 
2422013Watermark resynchronization: an efficient approach based on eulerian tours around a robust skeletonRaftopoulos, Konstantinos ; Ntalianis, Klimis S. ; Tzouveli, Paraskevi K. ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Parker-Wood, Aleatha ; Ferecatu, Marin 
2432012Web 2.0 and Deliberation: An IntroductionMilioni, Dimitra L. ; Triga, Vasiliki 
2442012Web image context extraction based on semantic representation of web page visual segmentsTryfou, Georgina ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Theodosiou, Zenonas 
245Sep-2016Web image indexing using WICE and a learning-free language modelTsapatsoulis, Nicolas 
2463-Nov-2019Welcome NoteTsapatsoulis, Nicolas 
2472018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
2488-May-2023When Journalism and AI intersect: Effects on Professional IdeologySpyridou, Lia Paschalia 
249May-2023Ανάλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ της Κύπρου, σχετικά με την ειδησεογραφίαΣιάφκου, Στέλλα ; Χαρίτου, Στέλλα 
2502015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
251May-2023Απεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνΛεωνίδου, Σοφία 
2522012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
2532012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
254May-2022Βουλευτικές εκλογές 2021 και ο ελληνοκυπριακός τύπος: η περίπτωση των εφημερίδων Αλήθεια και ΧαραυγήΝεοκλέους, Ανδρέας 
255May-2023Δημιουργία ανάγκης της αγοράς κατά την περίοδο της πανδημίας και αύξηση των online αγορών στην ΚύπροΜοσχοβίας, Νεόφυτος 
2562020Δημοσιογραφία, Ψευδείς Ειδήσεις και ΠαραπληροφόρησηIreton, Cherylin ; Posetti, Julie ; Spyridou, Lia Paschalia ; Vatikiotis, Pantelis ; Milioni, Dimitra L. 
2572013Διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας από τα μέσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών 2013 στην ΚύπροΧριστοφή, Φίλιππος 
258May-2022Διαφήμιση και Εμβολιασμός κατά του Κορονοϊού: Διαμόρφωση της στάσης των Κυπρίων πολιτώνΧαραλάμπους, Άντρια 
259May-2021Διαχείριση αντιλήψεων σε reality που προβάλλεται στην ελληνική τηλεόρασηΜαστίχη, Χρυσαυγή 
260Dec-2017Ένα ολιστικό σχήμα περιγραφής δεδομένων καταγραφής παραδοσιακών χορών για την προστασία, μετάδοση και ανάπτυξη νέων εφαρμογώνΓραμμαλίδης, Νίκος ; Γιαννουλάκης, Σταμάτιος ; Τσαπατσούλης, Νικόλας ; Καμαρινόπουλος, Στέφανος ; Μπαρμπούτης, Παναγιώτης ; Δημητρόπουλος, Κοσμάς ; Δουλάμης, Αναστάσιος