Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/743
Τίτλος: Η εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια διδασκαλίας των μαθηματικών της Α’ τάξης Δημοτικού στην Κύπρο, από το 1960 μέχρι σήμερα
Συγγραφείς: Παναγιώτου, Μαρία 
Λέξεις-κλειδιά: Illustration;Textbooks;Mathematics
Advisor: Παπαδήμα, Ασπασία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Περίληψη: Η εργασία αυτή ασχολείται με την εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια της Κύπρου και συγκεκριμένα, της διδασκαλίας των μαθηματικών της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου, από το 1960 μέχρι σήμερα. Στόχος της εργασίας, είναι να ερευνήσει και να καταγράψει την πορεία και εξέλιξη της εικονογράφησης, στα συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζει η εικόνα στην εκπαίδευση, στις αντιδράσεις και εντυπώσεις που δημιουργεί στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, καθώς και στα κοινωνιολογικά, πολιτισμικά και παιδαγωγικά μηνύματα που μεταδίδει. Για τη διεκπεραίωση των πιο πάνω στόχων, έγινε θεωρητική έρευνα σε τομείς που αφορούν τον ορισμό της εικονογράφησης και τα τεχνικά στοιχεία που την αποτελούν. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σε θέματα που αφορούν το παιδί και τα χαρακτηριστικά του στη συγκεκριμένη ηλικία, την κοινωνιολογική επίδραση της εικόνας και την ένταξή της στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια, μελετήθηκε η εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια και τέλος, η εικονογράφηση στα εγχειρίδια των μαθηματικών. Η ανάλυση των ανευρεθέντων σχολικών εγχειριδίων των μαθηματικών, έγινε μέσα από συγκεκριμένο πλάνο ανάλυσης, το οποίο καθορίστηκε από το θεωρητικό μέρος. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων ήταν ότι η εικονογράφηση κατέχει ύψιστη σημασία στη διαδικασία της μάθησης, αφού από το 1960 μέχρι και σήμερα, συμμετέχει ενεργά στα βιβλία, καταλαμβάνοντας τη περισσότερη έκταση στις σελίδες. Το γεγονός αυτό, φανερώνει την αναγνώριση και εκτίμηση της δύναμής της στην εκπαίδευση από τα παλιά χρόνια, ενώ, με τη πάροδο των χρόνων, παρατηρούμε ότι προσδιορίζονται και εκμεταλλεύονται περισσότερες και πιο σύνθετες ιδιότητες της εικονογράφησης, καθώς σημειώνεται εξέλιξη στους σκοπούς της, στην επιλογή της θεματολογίας της, στα τεχνάσματα σύνθεσης και στην κοινωνιολογική επίδραση της στα παιδιά
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/743
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Μαρία Παναγιώτου-2013.pdf9.09 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

462
Last Week
1
Last month
2
checked on 10 Οκτ 2024

Download(s) 50

893
checked on 10 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα