Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/743
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδήμα, Ασπασία-
dc.contributor.authorΠαναγιώτου, Μαρία-
dc.date.accessioned2013-08-05T08:18:58Z-
dc.date.accessioned2015-11-30T10:11:00Z-
dc.date.available2013-08-05T08:18:58Z-
dc.date.available2015-11-30T10:11:00Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/743-
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή ασχολείται με την εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια της Κύπρου και συγκεκριμένα, της διδασκαλίας των μαθηματικών της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου, από το 1960 μέχρι σήμερα. Στόχος της εργασίας, είναι να ερευνήσει και να καταγράψει την πορεία και εξέλιξη της εικονογράφησης, στα συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζει η εικόνα στην εκπαίδευση, στις αντιδράσεις και εντυπώσεις που δημιουργεί στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, καθώς και στα κοινωνιολογικά, πολιτισμικά και παιδαγωγικά μηνύματα που μεταδίδει. Για τη διεκπεραίωση των πιο πάνω στόχων, έγινε θεωρητική έρευνα σε τομείς που αφορούν τον ορισμό της εικονογράφησης και τα τεχνικά στοιχεία που την αποτελούν. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σε θέματα που αφορούν το παιδί και τα χαρακτηριστικά του στη συγκεκριμένη ηλικία, την κοινωνιολογική επίδραση της εικόνας και την ένταξή της στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια, μελετήθηκε η εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια και τέλος, η εικονογράφηση στα εγχειρίδια των μαθηματικών. Η ανάλυση των ανευρεθέντων σχολικών εγχειριδίων των μαθηματικών, έγινε μέσα από συγκεκριμένο πλάνο ανάλυσης, το οποίο καθορίστηκε από το θεωρητικό μέρος. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων ήταν ότι η εικονογράφηση κατέχει ύψιστη σημασία στη διαδικασία της μάθησης, αφού από το 1960 μέχρι και σήμερα, συμμετέχει ενεργά στα βιβλία, καταλαμβάνοντας τη περισσότερη έκταση στις σελίδες. Το γεγονός αυτό, φανερώνει την αναγνώριση και εκτίμηση της δύναμής της στην εκπαίδευση από τα παλιά χρόνια, ενώ, με τη πάροδο των χρόνων, παρατηρούμε ότι προσδιορίζονται και εκμεταλλεύονται περισσότερες και πιο σύνθετες ιδιότητες της εικονογράφησης, καθώς σημειώνεται εξέλιξη στους σκοπούς της, στην επιλογή της θεματολογίας της, στα τεχνάσματα σύνθεσης και στην κοινωνιολογική επίδραση της στα παιδιάen_US
dc.formatPDFen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών,Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών,Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectTextbooksen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleΗ εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια διδασκαλίας των μαθηματικών της Α’ τάξης Δημοτικού στην Κύπρο, από το 1960 μέχρι σήμεραen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.dept.handle123456789/37en
dc.relation.deptDepartment of Multimedia and Graphic Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Multimedia and Graphic Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Μαρία Παναγιώτου-2013.pdf9.09 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 20

462
Last Week
1
Last month
2
checked on Oct 10, 2024

Download(s) 50

893
checked on Oct 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.