Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/700
Title: | Σχεδιασμός σύγχρονης ελληνικής γραμματοσειράς και η ιστορία της τυπογραφίας | Authors: | Χριστοδούλου, Άντρη | Keywords: | Τυπογραφία | Advisor: | Μουζουρόπουλος, Θησέας | Issue Date: | 2011 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Η τυπογραφία είναι η οπτικοποίηση του προφορικού λόγου, που προέκυψε κυρίως μέσα από την ανάγκη επικοινωνίας των ανθρώπων όταν τους χώριζε η απόσταση. Διαπερνώντας δεκάδες αιώνες αντιλαμβανόμαστε ότι η ιστορία της αρχίζει από την εποχή της Μεσοποταμίας, όπου στην Αίγυπτο το 3100 π.Χ. εμφανίστηκε η Ιερογλυφική γραφή (σύμβολα που αντιστοιχούσαν σ’ ένα ή περισσότερα γράμματα). Ενώ χιλιάδες χρόνια μετά ανακαλύφθηκε στο Δέλτα του Νείλου, η ‘Στήλη της Ροζέτας’. Πρόκειται για ένα κείμενο γραμμένο στα Ιερογλυφικά, ελληνικά και στη λαϊκή γραφή της Αιγύπτου. Η χρήση και των τριών γλωσσών στο κείμενο επέτρεψαν στην αποκρυπτογράφηση της Ιερογλυφικής γραφής. Αντίστοιχα η πρώτη γραφή στην Κύπρο ήταν η Κυπρομινωική και έφτασε στην εποχή του Χαλκού, αν και αργότερα είχε φτάσει η κυπροσυλλαβική γραφή που ήταν σταθμός για την ιστορία του τόπου μας. Το ελληνικό αλφάβητο όπως το γνωρίζουμε το εφεύραν οι Έλληνες το 800π.Χ. με κεφαλαία γράμματα. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα βιβλία γράφονταν στο χέρι από μοναχούς μέχρι οι κινέζοι να εφεύρουν το χαρτί που ήταν η τελειότερη επιφάνεια για εκτύπωση, και ο Ιωάννης ο Γουτεμβέργιος να εφεύρει την τυπογραφική μηχανή, και να εκτυπώσει το πρώτο βιβλίο (1453π.Χ.), το οποίο ήταν η βίβλος στη μορφή που γνωρίζουμε. Αιώνες μετά, τα κινήματα όπως η Αρτ Νουβό, Διεθνές στυλ κ.α. επηρέασαν τους σχεδιαστές και αρχίζουμε για πρώτη φορά να βλέπουμε γραμματοσειρές χωρίς πατούρες (Sans-Serif). Οι τυπογράφοι που έχουν επιρροές από τον Tschichold και τη σχολή Μπάουχαους, όπως οι Herbert Bayer και o Laszlo Moholy-Nagy, και ο El Lissitzky είναι οι πατέρες του γραφικού σχεδίου όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Το πρώτο Ελληνικό βιβλίο τυπώθηκε στο Μιλάνο το 1476 π.Χ. , καθώς η πρώτη απόπειρα σε ελληνικό τυπογραφείο έγινε στην Κρήτη 10 χρόνια αργότερα και στην Κύπρο 402 χρόνια αργότερα, με την άφιξη των Άγγλων. Μετά από την περαιτέρω ανάλυση των πιο πάνω, δηλ. του θεωρητικού μέρους, έγκειται η ανάγκη για τη δημιουργία σύγχρονης ελληνικής γραμματοσειράς και όχι μιας καθημερινής, που να αποπνέει την εποχή που ζούμε, όπου όλα έχουν πλέον εκμοντερνιστεί και μηχανοποιηθεί. Βάζοντας ψηλούς στόχους τόσο το ερευνητικό μέρος όσο και το πρακτικό θα συμπεριληφθούν σε editorial design. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/700 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΑΝΤΡΗ_ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ_Πτυχιακή.pdf | 7.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 5
586
Last Week
1
1
Last month
2
2
checked on Nov 8, 2024
Download(s) 50
2,074
checked on Nov 8, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.