Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/4038
Τίτλος: | Computer game research and industry in a small nation | Συγγραφείς: | Gatzoulis, Christos Zaphiris, Panayiotis Loizides, Fernando |
metadata.dc.contributor.other: | Γκατζούλης, Χρήστος Ζαφείρης, Παναγιώτης Λοϊζίδης, Φερνάντο |
Major Field of Science: | Humanities | Field Category: | Arts | Λέξεις-κλειδιά: | Structured dialogue design;Computer games | Ημερομηνία Έκδοσης: | 2013 | Πηγή: | 4th International Conference on fun and games, 2012 Toulouse | Link: | http://fng2012.org/ | Περίληψη: | A games industry can be beneficial for economic and community development, knowledge and research at a national level. In this paper, we apply a methodology called structured dialogue design process (SDDP) in order to study how computer games can influence a small nation (using Cyprus as a case study) and what steps are required. We ran 3 workshops with key stakeholder groups, the results of which, along with our future studies, will ultimately form a strategic roadmap for games research and enterprise within a small nation and a computer games community. | Type: | Conference Papers | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation |
CORE Recommender
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα