Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/4038
Τίτλος: Computer game research and industry in a small nation
Συγγραφείς: Gatzoulis, Christos 
Zaphiris, Panayiotis 
Loizides, Fernando 
metadata.dc.contributor.other: Γκατζούλης, Χρήστος
Ζαφείρης, Παναγιώτης
Λοϊζίδης, Φερνάντο
Major Field of Science: Humanities
Field Category: Arts
Λέξεις-κλειδιά: Structured dialogue design;Computer games
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Πηγή: 4th International Conference on fun and games, 2012 Toulouse
Link: http://fng2012.org/
Περίληψη: A games industry can be beneficial for economic and community development, knowledge and research at a national level. In this paper, we apply a methodology called structured dialogue design process (SDDP) in order to study how computer games can influence a small nation (using Cyprus as a case study) and what steps are required. We ran 3 workshops with key stakeholder groups, the results of which, along with our future studies, will ultimately form a strategic roadmap for games research and enterprise within a small nation and a computer games community.
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

452
Last Week
1
Last month
8
checked on 14 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα