Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/4031
Τίτλος: A semiotic-pedagogic framework for the design of a virtual museum of Byzantine art
Συγγραφείς: Voutounos, Chrysanthos 
Lanitis, Andreas 
metadata.dc.contributor.other: Βούτουνος, Χρύσανθος
Λανίτης, Ανδρέας
Major Field of Science: Humanities
Field Category: Arts
Λέξεις-κλειδιά: Semiotics;Pedagogy;Virtual Museum;Byzantine art;Culture
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Πηγή: 2nd European Immersive Education Summit Paris 2012
Link: http://europe.immersiveeducation.org/events/ied-europe-summit-2012
Περίληψη: This paper presents the semiotic-pedagogic framework which assists the design of a virtual museum of Byzantine art. The proposal explains how the framework helps the design process by clarifying issues around the multifaceted problems concerning the knowledge required to use technology for educational purposes and the interpretation of signs and sign processes. The framework takes into consideration the affinity of important principles from cultural semiotics and semiotic aesthetic theories with Vygotsky’s “signs” and “tools” and the symbolic function of Byzantine art.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/4031
Rights: iED Europe
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
C.H. AND A.N..pdf406.18 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

452
Last Week
3
Last month
10
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s) 50

195
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα