Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/4031
Τίτλος: | A semiotic-pedagogic framework for the design of a virtual museum of Byzantine art | Συγγραφείς: | Voutounos, Chrysanthos Lanitis, Andreas |
metadata.dc.contributor.other: | Βούτουνος, Χρύσανθος Λανίτης, Ανδρέας |
Major Field of Science: | Humanities | Field Category: | Arts | Λέξεις-κλειδιά: | Semiotics;Pedagogy;Virtual Museum;Byzantine art;Culture | Ημερομηνία Έκδοσης: | 2012 | Πηγή: | 2nd European Immersive Education Summit Paris 2012 | Link: | http://europe.immersiveeducation.org/events/ied-europe-summit-2012 | Περίληψη: | This paper presents the semiotic-pedagogic framework which assists the design of a virtual museum of Byzantine art. The proposal explains how the framework helps the design process by clarifying issues around the multifaceted problems concerning the knowledge required to use technology for educational purposes and the interpretation of signs and sign processes. The framework takes into consideration the affinity of important principles from cultural semiotics and semiotic aesthetic theories with Vygotsky’s “signs” and “tools” and the symbolic function of Byzantine art. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/4031 | Rights: | iED Europe | Type: | Conference Papers | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
C.H. AND A.N..pdf | 406.18 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 20
452
Last Week
3
3
Last month
10
10
checked on 11 Μαϊ 2024
Download(s) 50
195
checked on 11 Μαϊ 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα