Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33313
Title: Απόψεις φοιτητών λογοθεραπείας σχετικά με θέματα προσβασιμότητας σε εργαλείο αξιολόγησης ποιότητας ζωής για σκοπούς επικοινωνίας
Authors: Ρούσσου, Μαρία 
Keywords: εργαλείο αξιολόγησης;προσβασιμότητα;άτομα με σύνθετες επικοινωνιακές δυσκολίες;φοιτητές;ποιότητα ζωής
Advisor: Pampoulou, Eliada
Issue Date: May-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Τα άτομα με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές αδυνατούν να αναπτύξουν λειτουργική, προφορική, λεκτική ομιλία. Ο λογοθεραπευτής είναι υπεύθυνος να παρέχει στα άτομα αυτά υπηρεσίες σε έναν μεγάλο βαθμό μέσα από το πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει παιδιά και ενήλικες προλαμβάνοντας, αξιολογώντας και παρεμβαίνοντας σε διαταραχές λόγου, ομιλίας και κατάποσης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Η ποιότητα ζωής αποτελεί μια έννοια ευρύτερη, που μπορεί να αξιολογηθεί με υποκειμενικούς όσο και με αντικειμενικούς όρους και αναφέρεται στη γενική ευημερία του/της ατόμου. Στόχος έρευνας: Στόχος της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση και η ανάλυση των απόψεων των φοιτητών/τριών λογοθεραπείας σχετικά με θέματα προσβασιμότητας στην Κλίμακα Ποιότητας Ζωής Επικοινωνίας (ASHA QCL). Μεθοδολογία: Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν 22 φοιτητές/τριες λογοθεραπείας, που βρίσκονται στο 3ο και 4ο έτος σπουδών τους. Χορηγήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε πέντε ομάδες εστίασης, με τρία έως εφτά άτομα, όπου συλλέχτηκαν ποιοτικά δεδομένα και επεξηγήθηκαν μέσω θεματικής ανάλυσης. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Κλίμακα Ποιότητας Ζωής Επικοινωνίας (ASHA QCL), σύμφωνα με τους φοιτητές/τριες, δεν συμπεριλαμβάνει όλα τα θέματα προσβασιμότητας για χρήστες ΕΕΕ και χρήζει τροποποίησης. Συμπεράσματα: Φάνηκε επίσης ότι δεν υπάρχουν εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας ζωής για άτομα με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές, καθιστώντας αναγκαία τη δημιουργία τέτοιων εργαλείων.
Description: Introduction: Individuals with complex communication needs struggle to develop functional, oral, and verbal speech. Speech-language pathologists are responsible for providing these individuals with services to a large extent through the field of Augmentative and Alternative Communication (AAC). Specifically, they support children and adults by preventing, assessing, and intervening in speech, language, and swallowing disorders, with the aim of improving their quality of life. Quality of life is a broader concept that can be evaluated using both subjective and objective criteria and refers to an individual's overall well-being. Aim: The aim of this particular thesis is to explore and analyze speech therapy students' perspectives on accessibility issues related to the Communication Quality of Life Scale (ASHA QCL). Methodology: In this study, 22 speech therapy students, in their 3rd and 4th years of study, participated. Semi-structured interviews were conducted in five focus groups, ranging from three to seven individuals, where qualitative data were collected and analyzed through thematic analysis. Results: The results showed that the Communication Quality of Life Scale (ASHA QCL), according to the students, does not encompass all accessibility issues for AAC users and requires modification. Conclusions: It also appeared that there are no quality of life assessment tools for individuals with complex communication needs, making it necessary to create such assessment tools.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33313
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ_2024_ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfπερίληψη162.41 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

14
Last Week
4
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

2
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons