Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33250
Title: Γερμανικός εξπρεσιονισμός και νέα αντικειμενικότητα
Authors: Νικολάου, Γιάννης 
Keywords: Γέφυρα;Εκφυλισμένη Τέχνη;Γερμανικός Εξπρεσιονισμός;Νέα Αντικειμενικότητα;Γαλάζιος Καβαλάρης
Advisor: Danos, Antonis
Issue Date: 2024
Department: Department of Fine Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Abstract: Η παρούσα εργασία εξετάζει τον Γερμανικό Εξπρεσιονισμό και τη Νέα Αντικειμενικότητα ως τα κυρίαρχα καλλιτεχνικά κινήματα της Γερμανίας κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Ο κύριος στόχος της έρευνας είναι να αναδειχθεί η σημασία αυτών των κινημάτων στην εξέλιξη της γερμανικής τέχνης μέσω μιας περιεκτικής σύγκρισης και κριτικής των διαφορετικών τους προσεγγίσεων. Αναλύονται το ιστορικό και πολιτικό υπόβαθρο που επηρέασε τους καλλιτέχνες καθώς και η αντιμετώπισή τους. Εξετάζονται οι ομάδες «Γέφυρα» και «Γαλάζιος Καβαλάρης», στο πλαίσιο της αρχιτεκτονικής, της γλυπτικής, του θεάτρου, του κινηματογράφου, της ποίησης και της λογοτεχνίας. Εξετάζονται επίσης οι εκθέσεις «Εκφυλισμένης Τέχνης» και οι πρακτικές της Νέας Αντικειμενικότητας στη ζωγραφική, τη μουσική και τον κινηματογράφο. Στο πλαίσιο αυτής της ανάλυσης, δίνεται έμφαση στις διαφορές στη φιλοσοφία, τις τεχνικές και τις αισθητικές αντιλήψεις μεταξύ των δύο κινημάτων. Αυτό, βοηθάει στη δημιουργία ενός πλήρους και βαθύτερου κατανοητικού πλαισίου για την ανάπτυξη της γερμανικής τέχνης εκείνη την περίοδο. Τέλος, η εργασία προσφέρει μια περιεκτική ανασκόπηση του πώς η τέχνη αντικατοπτρίζει και αλληλοεπιδρά με τις κοινωνικές, πολιτικές και πνευματικές αναταραχές της εποχής. Αυτό συμβάλλει στην παροχή ενός ευρύτερου, πολύπλευρου και εμπεριστατωμένου πλαισίου κατανόησης για την εξέλιξη της τέχνης και της κοινωνίας εκείνης της εποχής.
Description: The present work examines German Expressionism and New Objectivity, as the dominant artistic movements in Germany during the first half of the 20th century. The main objective of the research is to highlight the significance of these movements in the evolution of German art through a comprehensive comparison and critique of their different approaches. The historical and political background influencing the artists and their treatment are analyzed. The groups "Die Brücke" (The Bridge) and "Der Blaue Reiter" (The Blue Rider) are examined within the contexts of architecture, sculpture, theater, cinema, poetry, and literature. The exhibitions of "Degenerate Art" and the practices of New Objectivity in painting, music, and cinema are also explored. In the framework of this analysis, emphasis is placed on the differences in philosophy, techniques, and aesthetic perceptions between the two movements. This contributes to creating a comprehensive and deeper understanding of the development of German art during that period. Finally, the work offers a comprehensive overview of how art reflects and interacts with the social, political, and intellectual upheavals of the time. This contributes to providing a broader, multifaceted, and deeper framework of understanding of the evolution of art and society during that era.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33250
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MSC_ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ_2024_ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ103.43 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons