Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/28856
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΈλληνα, Ιωάννα-
dc.contributor.authorΛαμπρινού, Αικατερίνη-
dc.contributor.authorΑυγουστή, Σωτήρης-
dc.contributor.authorΜασούρας, Πανίκος-
dc.contributor.authorΜίτλεττον, Νίκος-
dc.date.accessioned2023-03-27T19:31:08Z-
dc.date.available2023-03-27T19:31:08Z-
dc.date.issued2022-05-14-
dc.identifier.citation15ο Πανελλήνιο Επιστημονικό και Επαγγελματικό Νοσηλευτικό Συνέδριο, 2022, 12 - 15 Μαΐου, Χανιά, Ελλάδαen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/28856-
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η κλινική άσκηση (ΚΑ) είναι σημαντική στην προετοιμασία των προπτυχιακών φοιτητών για τον ρόλο του εγγεγραμμένου νοσηλευτή. Επιπρόσθετα η ποιότητα του κλινικού μαθησιακού περιβάλλοντος (ΚΜΠ) και η επίβλεψη είναι σημαντικοί παράγοντες για την κλινική εμπειρία των φοιτητών που καθορίζονται από ένα θετικό και αποτελεσματικό κλινικό περιβάλλον. Η συνολική ικανοποίηση των φοιτητών σχετίζεται με μια επιτυχημένη επίβλεψη. Σκοπός: Η σύγκριση των στάσεων και αντιλήψεων προπτυχιακών φοιτητών νοσηλευτικής πανεπιστημιακών ιδρυμάτων σε Κύπρο και Ελλάδα ως προς τη μάθηση στο κλινικό περιβάλλον και την κλινική επίβλεψη στο πλαίσιο της κλινικής τους άσκησης.Δευτερεύων σκοπός της μελέτης είναι η συσχέτιση των αντιλήψεων που θα καταγραφούν με δημογραφικά στοιχεία των φοιτητών. Μεθοδολογία: Η έρευνα θα είναιποσοτική, περιγραφική σύγκρισης και συσχέτισης και θα διεξαχθεί στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ο υπό μελέτη πληθυσμός αποτελείται από φοιτητές και των τεσσάρων ετών προπτυχιακής εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων θα χρησιμοποιηθεί το ερωτηματολόγιο Clinical Learning Environment and Supervision and nurse teacher scale (CLES+T) και το ερωτηματολόγιο Clinical Learning Environment Inventory (CLEI). Τα εργαλεία έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά και έχουν σταθμιστεί. Αναμενόμενα αποτελέσματα:Η κλινική άσκηση των φοιτητών αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της νοσηλευτικής εκπαίδευσης. Οι σχέσεις επίβλεψης παρουσιάζουν ένα κυρίαρχο ρόλο στην κλινική διδασκαλία και μάθηση των φοιτητών και γενικότερα στην ικανοποίηση τους από την κλινική τοποθέτηση. Ο θεσμός του μέντορα και του ΚΣ είναι ιδιαίτερα σημαντικός και αλληλένδετος για την επαρκή επαγγελματική προετοιμασία των φοιτητών. Μεταξύ ισχύοντος και προτιμητέου ΚΜΠ, υπάρχουν κάποιες διαφορές στα σημεία της αυτονομίας, καινοτομίας, συμμετοχικότητας, εξατομίκευσης, κατανομής καθηκόντων και της ικανοποίησης, ανάλογα με το έτος φοίτησης των φοιτητών και την ηλικία τους.Η μελέτη θα καταδείξει κατά πόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, όπου με μια αξιόλογη συνεργασία των πανεπιστημίων και νοσηλευτικών ιδρυμάτων, καθώς και με ένα καλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και περαιτέρω έρευνα, θα επέλθει ένα ποιοτικό ΚΜΠ καθώς και βελτίωση των υπηρεσιών υγείας. Συμπεράσματα: Η μελέτη/έρευνα είναι σε εξέλιξη και η ανάλυση των δεδομένων και η εξαγωγή των συμπερασμάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023 και αναμένεται ότι θα παρουσιαστούν στο επόμενο συνέδριο.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚλινικό μαθησιακό περιβάλλονen_US
dc.subjectΚλινική επίβλεψηen_US
dc.subjectΚλινικός εκπαιδευτήςen_US
dc.subjectΚλινική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΜέντοραςen_US
dc.titleΔιερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων των προπτυχιακών φοιτητών νοσηλευτικής σε Ελλάδα και Κύπρο σε σχέση με το κλινικό μαθησιακό περιβάλλονen_US
dc.typeConference Papersen_US
dc.collaborationCyprus University of Technologyen_US
dc.subject.categoryHealth Sciencesen_US
dc.countryCyprusen_US
dc.subject.fieldMedical and Health Sciencesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
dc.relation.conferenceΠανελλήνιο Επιστημονικό και Επαγγελματικό Νοσηλευτικό Συνέδριοen_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
item.openairetypeconferenceObject-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_c94f-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.deptDepartment of Nursing-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-1787-6327-
crisitem.author.orcid0000-0002-2601-8861-
crisitem.author.orcid0000-0002-8427-9031-
crisitem.author.orcid0000-0001-6358-8591-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Διεύρυνηση.pdfAbstract960.02 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

178
Last Week
0
Last month
1
checked on Jan 30, 2025

Download(s)

74
checked on Jan 30, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons