Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/27395
Title: Διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων των προπτυχιακών φοιτητών νοσηλευτικής σε Ελλάδα και Κύπρο σε σχέση με το κλινικό μαθησιακό περιβάλλον
Authors: Έλληνα, Ιωάννα 
Λαμπρινού, Αικατερίνη 
Αυγουστή, Σωτήρης 
Μασούρας, Πανίκος 
Μίτλεττον, Νίκος 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Κλινικό μαθησιακό περιβάλλον;Κλινική επίβλεψη;Κλινικός εκπαιδευτής;Κλινική εκπαίδευση;Μέντορας
Issue Date: 10-Dec-2022
Source: 22ο Πανελλήνιο Νοσηλευτικό Συνέδριο, 2022, 8-11 Δεκεμβρίου, Καλάβρυτα, Ελλάδα
Link: https://pasyno2022.gr/
Conference: Πανελλήνιο Νοσηλευτικό Συνέδριο 
Abstract: Εισαγωγή: Η εκπαίδευση των προπτυχιακών φοιτητών νοσηλευτικής στο κλινικό μαθησιακό περιβάλλον κρίνεται ως μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, καθώς αναμένεται ότι οι φοιτητές θα αποκομίσουν τις αναγκαίες γνώσεις και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν κατά την επαγγελματική τους πορεία. Σημαντικός και αλληλένδετος είναι ο ρόλος του Μέντορα και του Κλινικού Συντονιστή. Σκοπός: Η σύγκριση των στάσεων και αντιλήψεων των προπτυχιακών φοιτητών νοσηλευτικής σε πανεπιστήμια στην Κύπρο και την Ελλάδα ως προς τη μάθηση στο κλινικό περιβάλλον και την κλινική επίβλεψη στο πλαίσιο της κλινικής τους άσκησης. Μεθοδολογία: Η έρευνα είναι ποσοτική, περιγραφική σύγκρισης και συσχέτισης και έχει διεξαχθεί στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (213 φοιτητές) και στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης (135 φοιτητές). Ο υπό μελέτη πληθυσμός αποτελείται από φοιτητές και των τεσσάρων ετών προπτυχιακής εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Clinical Learning Environment Inventory (CLEI). Το εργαλείο έχει μεταφραστεί στα ελληνικά και έχει σταθμιστεί. Οι κλίμακες του είναι: «προσωπική σχέση του φοιτητή με τον μέντορα», «συμμετοχή του φοιτητή», «ικανοποίηση του φοιτητή», «προσανατολισμός στην εργασία», «καινοτομία στη νοσηλευτική μονάδα», «εξατομικευμένη προσέγγιση του φοιτητή». Αποτελέσματα: Για τον πληθυσμό της Κύπρου η μέση βαθμολογία στις κλίμακες κυμαινόταν από 19,5 έως 26,5, ενώ για τον πληθυσμό στην Ελλάδα κυμαινόταν από 18,3 έως 23,1 γεγονός που δηλώνει μέτριο επίπεδο για το ισχύον κλινικό μαθησιακό περιβάλλον και στις δυο χώρες. Όσον αφορά το προτιμητέο κλινικό μαθησιακό περιβάλλον η μέση βαθμολογία στις κλίμακες στην Κύπρο κυμαινόταν από 22,6 έως 28,4, ενώ στην Ελλάδα από 21 έως 25,2 γεγονός που δηλώνει μέτριο προς υψηλό επίπεδο και στις δυο χώρες. Σε όλες τις κλίμακες διαπιστώθηκε ότι η ΜΤ για το προτιμητέο κλινικό μαθησιακό περιβάλλον ήταν υψηλότερη σε σχέση με την ΜΤ για το ισχύον κλινικό μαθησιακό περιβάλλον και για δυο χώρες. Συμπεράσματα: Στις κλίμακες «προσωπική σχέση του φοιτητή με τον μέντορα», «συμμετοχή του φοιτητή», «προσανατολισμός στην εργασία» και «καινοτομία στη νοσηλευτική μονάδα», η μέση βαθμολογία ήταν υψηλότερη στην Κύπρο σε σχέση με την Ελλάδα γεγονός που δηλώνει καλύτερο ισχύον κλινικό μαθησιακό περιβάλλον. Το προτιμητέο κλινικό μαθησιακό περιβάλλον στην Κύπρο ήταν καλύτερο σε όλες τις κλίμακες, η μέση βαθμολογία ήταν υψηλότερη σε σχέση με την Ελλάδα.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/27395
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Conference Poster
Affiliation : Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Αυγουστή.pdfFulltext694.43 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons