Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/26864
Title: | Μελέτες περιπτώσεων του επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω του λογισμικού LENA | Authors: | Κωνσταντίνου, Ραφαέλλα | Keywords: | LENA System;Τυπική ανάπτυξη;Γλωσσικές διαταραχές;Παιδί;Μελέτη περίπτωσης;Πρώιμο γλωσσικό περιβάλλον;Γλωσσική ανάπτυξη | Advisor: | Μπίνος, Πάρης | Issue Date: | 2022 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Ο σκοπός της παρούσας διαμήκους μελέτης δύο ξεχωριστών περιπτώσεων (longitudinal cases studies) ήταν η καταγραφή και εκτίμηση αλληλεπιδράσεων μεταξύ συμμετεχόντων και επικοινωνιακών παρτενέρ. Η πραγματοποίηση αυτού έγινε μέσω ανάλυσης του επικοινωνιακού περιβάλλοντος τους με χρήση του συστήματος LENA (Language Environment Analysis). Στη μελέτη συμμετείχαν ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης (Τ.Α.) και ένα παιδί με διαγνωσμένες Γλωσσικές Διαταραχές (Γ.Δ.). Το LENA ηχογραφεί και εκτιμά αυτόματα τα στοιχεία ήχου που περιέχονται στο περιβάλλον των παιδιών και τα ταξινομεί σε ξεχωριστές κατηγορίες προσφέροντας γραφικά αλλά και αριθμητικά δεδομένα. Για πρώτη φορά καταγράφηκαν δεδομένα με χρήση του LENA σε παιδί με διαγνωσμένες (Γ.Δ.) που ομιλεί την κυπριακή διάλεκτο. Τα ευρήματα υποδεικνύονται περιγραφικά και συγκρίνονται με βάση τις αντίστοιχες νόρμες τυπικής ανάπτυξης συνομηλίκων παιδιών του Ιδρύματος LENA. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα των Παιδικών εκφωνήσεων (CV), συνομιλιών μεταξύ γονέα- παιδιού (CT) και Λέξεων ενηλίκων (AWC) όλων των εγγραφών του παιδιού (Τ.Α.) αποδείχθηκε πως είχαν άμεση σχέση με τις νόρμες τυπικής ανάπτυξης συνομηλίκων παιδιών του Ιδρύματος LENA. Όμως, όσον αφορά τα αποτελέσματα των εγγραφών του παιδιού με διαγνωσμένες (Γ.Δ.), δεν σχετίζονταν με τις νόρμες τυπικής ανάπτυξης, αφού δεν ξεπέρασαν το 10ο εκατοστημόριο σε καμία εγγραφή. Επιπρόσθετα, η αλληλεπίδραση που παρουσιάζεται στις μετρήσεις των δύο παιδιών έδειξε πως μπορεί να ορίσει τις γλωσσικές τους επιδόσεις σήμερα. Μάλιστα, η ποσότητα και ποιότητα αλληλεπίδρασης που καταγράφεται για το παιδί με διαγνωσμένες (Γ.Δ.) ορίζεται ως ελάχιστη. Έρευνες στη διεθνή βιβλιογραφία υποστηρίζουν τα ευρήματα της παρούσας μελέτης, επομένως το λογισμικό LENA καθίσταται ικανό να προσφέρει έγκυρες και αξιόπιστες μετρήσεις του επικοινωνιακού περιβάλλοντος των παιδιών και σε άλλες γλώσσες, όπως και να παρέχει σημαντικές πληροφορίες παράγοντας ένα κατάλληλο περιβάλλον για γλωσσική ανάπτυξη. | Description: | The purpose of this longitudinal case study was to record and evaluate interactions between participants and communication partners. This was achieved through analysis of their communication environment using the LENA (Language Environment Analysis). The study involved a child with Typical Development (TD) and a child with diagnosed Language Disorders (LD). LENA automatically records and evaluates the audio elements contained in the children's environment and classifies them into separate categories, offering both graphic and numerical data. This was the first time that data were recorded using LENA in a child with diagnosed (LD) who speaks the Cypriot dialect. The findings are descriptively illustrated and compared based on the respective norms of typical development of children of the same age of the LENA Foundation. Specifically, the results of the Children Vocalizations (CV), Conversational Turns (CT) and Adult Words Count (AWC) of all the child (TD) registrations proved to be directly related to the norms of typical development of children of the same age of the Foundation LENA. However, regarding the results of the registration of the child with diagnosed (LD) it was found that the registrations were not related to the norms of normal development, since they did not exceed the 10th percentile in any registration. In addition, the interactions of the two children's measurements showed that they can define their language performance today. In fact, the quantity and quality of interaction recorded for the child with diagnosed (LD) is defined as minimal. Much research in the international bibliography supports the findings of the present study and therefore, LENA software is able to provide valid and reliable measurements of children's communication environment in other languages, as well as to provide important information about producing a suitable environment for language development. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/26864 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ραφαέλλα Κωνσταντίνου Περίληψη.pdf | Abstract | 346.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
147
Last Week
0
0
Last month
5
5
checked on Nov 7, 2024
Download(s) 10
52
checked on Nov 7, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License