Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26864
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπίνος, Πάρης-
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Ραφαέλλα-
dc.date.accessioned2022-08-15T11:27:39Z-
dc.date.available2022-08-15T11:27:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26864-
dc.descriptionThe purpose of this longitudinal case study was to record and evaluate interactions between participants and communication partners. This was achieved through analysis of their communication environment using the LENA (Language Environment Analysis). The study involved a child with Typical Development (TD) and a child with diagnosed Language Disorders (LD). LENA automatically records and evaluates the audio elements contained in the children's environment and classifies them into separate categories, offering both graphic and numerical data. This was the first time that data were recorded using LENA in a child with diagnosed (LD) who speaks the Cypriot dialect. The findings are descriptively illustrated and compared based on the respective norms of typical development of children of the same age of the LENA Foundation. Specifically, the results of the Children Vocalizations (CV), Conversational Turns (CT) and Adult Words Count (AWC) of all the child (TD) registrations proved to be directly related to the norms of typical development of children of the same age of the Foundation LENA. However, regarding the results of the registration of the child with diagnosed (LD) it was found that the registrations were not related to the norms of normal development, since they did not exceed the 10th percentile in any registration. In addition, the interactions of the two children's measurements showed that they can define their language performance today. In fact, the quantity and quality of interaction recorded for the child with diagnosed (LD) is defined as minimal. Much research in the international bibliography supports the findings of the present study and therefore, LENA software is able to provide valid and reliable measurements of children's communication environment in other languages, as well as to provide important information about producing a suitable environment for language development.en_US
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσας διαμήκους μελέτης δύο ξεχωριστών περιπτώσεων (longitudinal cases studies) ήταν η καταγραφή και εκτίμηση αλληλεπιδράσεων μεταξύ συμμετεχόντων και επικοινωνιακών παρτενέρ. Η πραγματοποίηση αυτού έγινε μέσω ανάλυσης του επικοινωνιακού περιβάλλοντος τους με χρήση του συστήματος LENA (Language Environment Analysis). Στη μελέτη συμμετείχαν ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης (Τ.Α.) και ένα παιδί με διαγνωσμένες Γλωσσικές Διαταραχές (Γ.Δ.). Το LENA ηχογραφεί και εκτιμά αυτόματα τα στοιχεία ήχου που περιέχονται στο περιβάλλον των παιδιών και τα ταξινομεί σε ξεχωριστές κατηγορίες προσφέροντας γραφικά αλλά και αριθμητικά δεδομένα. Για πρώτη φορά καταγράφηκαν δεδομένα με χρήση του LENA σε παιδί με διαγνωσμένες (Γ.Δ.) που ομιλεί την κυπριακή διάλεκτο. Τα ευρήματα υποδεικνύονται περιγραφικά και συγκρίνονται με βάση τις αντίστοιχες νόρμες τυπικής ανάπτυξης συνομηλίκων παιδιών του Ιδρύματος LENA. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα των Παιδικών εκφωνήσεων (CV), συνομιλιών μεταξύ γονέα- παιδιού (CT) και Λέξεων ενηλίκων (AWC) όλων των εγγραφών του παιδιού (Τ.Α.) αποδείχθηκε πως είχαν άμεση σχέση με τις νόρμες τυπικής ανάπτυξης συνομηλίκων παιδιών του Ιδρύματος LENA. Όμως, όσον αφορά τα αποτελέσματα των εγγραφών του παιδιού με διαγνωσμένες (Γ.Δ.), δεν σχετίζονταν με τις νόρμες τυπικής ανάπτυξης, αφού δεν ξεπέρασαν το 10ο εκατοστημόριο σε καμία εγγραφή. Επιπρόσθετα, η αλληλεπίδραση που παρουσιάζεται στις μετρήσεις των δύο παιδιών έδειξε πως μπορεί να ορίσει τις γλωσσικές τους επιδόσεις σήμερα. Μάλιστα, η ποσότητα και ποιότητα αλληλεπίδρασης που καταγράφεται για το παιδί με διαγνωσμένες (Γ.Δ.) ορίζεται ως ελάχιστη. Έρευνες στη διεθνή βιβλιογραφία υποστηρίζουν τα ευρήματα της παρούσας μελέτης, επομένως το λογισμικό LENA καθίσταται ικανό να προσφέρει έγκυρες και αξιόπιστες μετρήσεις του επικοινωνιακού περιβάλλοντος των παιδιών και σε άλλες γλώσσες, όπως και να παρέχει σημαντικές πληροφορίες παράγοντας ένα κατάλληλο περιβάλλον για γλωσσική ανάπτυξη.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLENA Systemen_US
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΓλωσσικές διαταραχέςen_US
dc.subjectΠαιδίen_US
dc.subjectΜελέτη περίπτωσηςen_US
dc.subjectΠρώιμο γλωσσικό περιβάλλονen_US
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηen_US
dc.subject.otherLENA Systemen_US
dc.subject.otherTypical developmenten_US
dc.subject.otherLanguage disordersen_US
dc.subject.otherChilden_US
dc.subject.otherCase studyen_US
dc.subject.otherEarly language environmenten_US
dc.subject.otherLanguage developmenten_US
dc.titleΜελέτες περιπτώσεων του επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω του λογισμικού LENAen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.openairetypebachelorThesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3850-1866-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Ραφαέλλα Κωνσταντίνου Περίληψη.pdfAbstract346.71 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

150
Last Week
0
Last month
5
checked on Dec 4, 2024

Download(s) 10

56
checked on Dec 4, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons