Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/24005
Title: Η Ασφάλεια των ασθενών στην προπτυχιακή νοσηλευτική εκπαίδευση: Bιβλιογραφική ανασκόπηση
Authors: Δημητριάδου, Μαρία 
Παπασταύρου, Ευριδίκη 
Χαραλάμπους, Ανδρέας 
Μερκούρης, Αναστάσιος 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Φοιτητές νοσηλευτικής;Προπτυχιακή εκπαίδευση;Ασφάλεια ασθενών
Issue Date: 2021
Source: Κυπριακά Νοσηλευτικά Χρονικά, 2021, τομ. 21, τ. 2, σελ. 13-26
Volume: 21
Issue: 2
Start page: 13
End page: 26
Link: https://cncjournal.cyna.org/wp-content/uploads/2021/12/%CE%97-%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD-.pdf
Journal: Κυπριακά Νοσηλευτικά Χρονικά 
Abstract: Εισαγωγή: Ερευνητικά στοιχεία διαπιστώνουν ότι η ασφάλεια ασθενών δεν ενσωματώνεται επαρκώς στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών νοσηλευτικής. Αυτό προφανώς δεν βοηθά ώστε οι φοιτητές και μελλοντικοί νοσηλευτές να αναπτύξουν ισχυρές ικανότητες προκειμένου να διασφαλίσουν την ασφάλεια των ασθενών καθ ‘όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας. Σκοπός: H διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών νοσηλευτικής για τις γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες που έχουν λάβει σε θέματα ασφάλειας των ασθενών (ΑΑ) κατά την προπτυχιακή νοσηλευτική εκπαίδευση. Υλικό-Μέθοδος: Η ανασκόπηση (scoping review) έγινε την περίοδο 2013-2021 με βάση προκαθορισμένα κριτήρια στις βάσεις δεδομένων Pubmed, CINAHL, SCOPUS χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά σε συνδυασμούς (“Patient Safety”[Mesh] or “Patient Safety”[Title]) AND (attitud* or knowledg* or skil* or competen*) AND (student* or undergradua* or universit*) AND (learnin* or teach* or educat*). Αποτελέσματα: Η αναζήτηση κατέληξε σε 19 μελέτες. O βαθμός που θέματα ΑΑ συ- μπεριλαμβάνονταν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυμάνθηκε μεταξύ του 56% και πέρα του 73%. Η εκμάθηση ασφάλειας ασθενών γινόταν κυρίως μέσω διαλέξεων και σε συγκεκριμένες ενότητες. Στη πλειοψηφία των μελετών οι υψηλότερες γνώσεις που έχουν λάβει οι φοιτητές δηλώθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας έναντι της κλινικής άσκησης με τη κλινική ασφάλεια να δηλώνει υψηλότερο σκορ και την εργασία σε ομάδες το χαμηλότερο. Αναφορικά με τις στάσεις οι φοιτητές εξέφραζαν το φόβο τιμωρίας σε περίπτωση αναφοράς ανεπιθύμητου συμβάντος παρόλο που αντιλαμβάνονταν τη ση- μαντικότητα της αναφοράς στο να περιορίσουν την επανεμφάνιση τους. Συμπεράσματα: Η ανασκόπηση διαπίστωσε την έλλειψη ομοιογένειας ως προς το περιεχόμενο διδασκαλίας και την αξιολόγηση της επάρκειας των φοιτητών για το θέμα ασφάλειας ασθενών.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/24005
ISSN: 25479334
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Article
Affiliation : Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Η-Ασφάλεια-των-ασθενών-.pdfFulltext531.25 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

283
Last Week
1
Last month
1
checked on Nov 24, 2024

Download(s)

108
checked on Nov 24, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons