Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23719
Title: Δημοσιογραφία, “Ψευδείς Ειδήσεις” & Παραπληροφόρηση: Εγχειρίδιο Δημοσιογραφικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Authors: Posetti, Julie 
Ireton, Cherilyn 
Wardle, Claire 
Derakhshan, Hossein 
Matthews, Alice 
Abu-Fadil, Magda 
Trewinnard, Tom 
Bell, Fergus 
Mantzarlis, Alexios 
Editors: Σπυρίδου, Πασχαλία 
Βατικιώτης, Παντελής 
Μηλιώνη, Δήμητρα Λ. 
metadata.dc.contributor.translator: Θωμά, Πολύκαρπος
Καραγεώργου, Κατερίνα
Κολλύρη, Λύδια-Γεωργία
Πούλου, Βασιλική
Βατικιώτης, Παντελής
Μηλιώνη, Δήμητρα Λ.
Σπυρίδου, Πασχαλία
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Media and Communications
Keywords: Ψευδείς ειδήσεις;Είδηση;Παραπληροφόρηση;Υπηρεσίες κοινωνικής επικοινωνίας
Issue Date: 2021
Abstract: Το κάλεσμα της Unesco για τη μετάφραση του παρόντος εγχειριδίου ήρθε σε μια περίοδο όπου η πανδημία του Covid-19 συνοδεύεται από μια «πληροφοριακή επιδημία», η οποία καθιστά αδήριτη την ανάγκη για πόρους που μπορούν να υποστηρίξουν δημοσιογράφους και πολίτες να πλοηγηθούν στο πεδίο της πληροφόρησης – ενίοτε υπερπληροφόρησης και παραπληροφόρησης. Η συγκυρία αυτή αποτέλεσε έναν από τους λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε να ανταποκριθούμε σε αυτό το κάλεσμα και να ενισχύσουμε το οπλοστάσιο της κοινωνίας πολιτών και των δημοσιογράφων σε περιόδους παγκόσμιας κρίσης. Ίσως, επίσης, σε συνθήκες εγκλεισμού στα σπίτια μας μαζί με εκατομμύρια άλλες/ ους, να είχαμε την αγωνία να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε εντελώς ανίσχυρες/οι, προσπαθώντας να ελέγξουμε αυτά που μπορούμε. Οι ψευδείς ειδήσεις είναι ένα φαινόμενο που πιστεύουμε ότι μπορούμε να ελέγξουμε – συλλογικά. Το παρόν εγχειρίδιο συντάχθηκε με αυτόν τον σκοπό: όπως εξηγείται και στον πρόλογο, επιδιώκει να αποτελέσει ένα πρότυπο μαθησιακό πόρο για σπουδαστές και σπουδάστριες δημοσιογραφίας καθώς επίσης επαγγελματίες δημοσιογράφους, προκειμένου να εξοικειωθούν με τις προκλήσεις που θέτει το σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον και να πειραματιστούν με απτά εργαλεία για την αντιμετώπισή τους. Μεταφράζοντας το εγχειρίδιο στην ελληνική γλώσσα, ήρθαμε αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με αρκετά γλωσσικά διλήμματα, ένα εκ των οποίων αφορούσε τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας ως προς το φύλο. Θέλοντας να αποφύγουμε τους διπλούς τύπους που ίσως δυσχέραιναν την ανάγνωση, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τον θηλυκό τύπο σε ολόκληρο το κείμενο. Ελπίζουμε αυτή η επιλογή να μην εκληφθεί ως «αντίστροφη διακριτική μεταχείριση» ούτε να αποξενώσει τις/ους αναγνώστριες/ες, αλλά να γίνει αντιληπτή ως η δική μας προσπάθεια να συμβάλουμε στην αποδόμηση των έμφυλων ανισοτήτων.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23719
ISBN: 978-92-3-000150-6
Rights: Η παρούσα έκδοση διατίθεται στο πλαίσιο της Ανοικτής Πρόσβασης βάσει της «Αναφορά Δημιουργού- Παρόμοια Διανομή 3.0 IGO (CC-BY-SA 3.0 IGO)» άδειας
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Book
Affiliation : Cyprus University of Technology 
Panteion University of Social and Political Sciences 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Βιβλία/Books

Files in This Item:
File Description SizeFormat
380166gre.pdfFulltext7.09 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

577
Last Week
0
Last month
6
checked on Dec 23, 2024

Download(s) 1

1,816
checked on Dec 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons