Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/23719
Title: | Δημοσιογραφία, “Ψευδείς Ειδήσεις” & Παραπληροφόρηση: Εγχειρίδιο Δημοσιογραφικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης | Authors: | Posetti, Julie Ireton, Cherilyn Wardle, Claire Derakhshan, Hossein Matthews, Alice Abu-Fadil, Magda Trewinnard, Tom Bell, Fergus Mantzarlis, Alexios |
Editors: | Σπυρίδου, Πασχαλία Βατικιώτης, Παντελής Μηλιώνη, Δήμητρα Λ. |
metadata.dc.contributor.translator: | Θωμά, Πολύκαρπος Καραγεώργου, Κατερίνα Κολλύρη, Λύδια-Γεωργία Πούλου, Βασιλική Βατικιώτης, Παντελής Μηλιώνη, Δήμητρα Λ. Σπυρίδου, Πασχαλία |
Major Field of Science: | Social Sciences | Field Category: | Media and Communications | Keywords: | Ψευδείς ειδήσεις;Είδηση;Παραπληροφόρηση;Υπηρεσίες κοινωνικής επικοινωνίας | Issue Date: | 2021 | Abstract: | Το κάλεσμα της Unesco για τη μετάφραση του παρόντος εγχειριδίου ήρθε σε μια περίοδο όπου η πανδημία του Covid-19 συνοδεύεται από μια «πληροφοριακή επιδημία», η οποία καθιστά αδήριτη την ανάγκη για πόρους που μπορούν να υποστηρίξουν δημοσιογράφους και πολίτες να πλοηγηθούν στο πεδίο της πληροφόρησης – ενίοτε υπερπληροφόρησης και παραπληροφόρησης. Η συγκυρία αυτή αποτέλεσε έναν από τους λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε να ανταποκριθούμε σε αυτό το κάλεσμα και να ενισχύσουμε το οπλοστάσιο της κοινωνίας πολιτών και των δημοσιογράφων σε περιόδους παγκόσμιας κρίσης. Ίσως, επίσης, σε συνθήκες εγκλεισμού στα σπίτια μας μαζί με εκατομμύρια άλλες/ ους, να είχαμε την αγωνία να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε εντελώς ανίσχυρες/οι, προσπαθώντας να ελέγξουμε αυτά που μπορούμε. Οι ψευδείς ειδήσεις είναι ένα φαινόμενο που πιστεύουμε ότι μπορούμε να ελέγξουμε – συλλογικά. Το παρόν εγχειρίδιο συντάχθηκε με αυτόν τον σκοπό: όπως εξηγείται και στον πρόλογο, επιδιώκει να αποτελέσει ένα πρότυπο μαθησιακό πόρο για σπουδαστές και σπουδάστριες δημοσιογραφίας καθώς επίσης επαγγελματίες δημοσιογράφους, προκειμένου να εξοικειωθούν με τις προκλήσεις που θέτει το σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον και να πειραματιστούν με απτά εργαλεία για την αντιμετώπισή τους. Μεταφράζοντας το εγχειρίδιο στην ελληνική γλώσσα, ήρθαμε αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με αρκετά γλωσσικά διλήμματα, ένα εκ των οποίων αφορούσε τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας ως προς το φύλο. Θέλοντας να αποφύγουμε τους διπλούς τύπους που ίσως δυσχέραιναν την ανάγνωση, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τον θηλυκό τύπο σε ολόκληρο το κείμενο. Ελπίζουμε αυτή η επιλογή να μην εκληφθεί ως «αντίστροφη διακριτική μεταχείριση» ούτε να αποξενώσει τις/ους αναγνώστριες/ες, αλλά να γίνει αντιληπτή ως η δική μας προσπάθεια να συμβάλουμε στην αποδόμηση των έμφυλων ανισοτήτων. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/23719 | ISBN: | 978-92-3-000150-6 | Rights: | Η παρούσα έκδοση διατίθεται στο πλαίσιο της Ανοικτής Πρόσβασης βάσει της «Αναφορά Δημιουργού-
Παρόμοια Διανομή 3.0 IGO (CC-BY-SA 3.0 IGO)» άδειας Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Type: | Book | Affiliation : | Cyprus University of Technology Panteion University of Social and Political Sciences |
Publication Type: | Peer Reviewed |
Appears in Collections: | Βιβλία/Books |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
380166gre.pdf | Fulltext | 7.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
574
Last Week
2
2
Last month
4
4
checked on Nov 21, 2024
Download(s)
1,784
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License