Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23719
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPosetti, Julie-
dc.contributor.authorIreton, Cherilyn-
dc.contributor.authorWardle, Claire-
dc.contributor.authorDerakhshan, Hossein-
dc.contributor.authorMatthews, Alice-
dc.contributor.authorAbu-Fadil, Magda-
dc.contributor.authorTrewinnard, Tom-
dc.contributor.authorBell, Fergus-
dc.contributor.authorMantzarlis, Alexios-
dc.contributor.editorΣπυρίδου, Πασχαλία-
dc.contributor.editorΒατικιώτης, Παντελής-
dc.contributor.editorΜηλιώνη, Δήμητρα Λ.-
dc.date.accessioned2021-12-17T09:54:57Z-
dc.date.available2021-12-17T09:54:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.isbn978-92-3-000150-6-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23719-
dc.description.abstractΤο κάλεσμα της Unesco για τη μετάφραση του παρόντος εγχειριδίου ήρθε σε μια περίοδο όπου η πανδημία του Covid-19 συνοδεύεται από μια «πληροφοριακή επιδημία», η οποία καθιστά αδήριτη την ανάγκη για πόρους που μπορούν να υποστηρίξουν δημοσιογράφους και πολίτες να πλοηγηθούν στο πεδίο της πληροφόρησης – ενίοτε υπερπληροφόρησης και παραπληροφόρησης. Η συγκυρία αυτή αποτέλεσε έναν από τους λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε να ανταποκριθούμε σε αυτό το κάλεσμα και να ενισχύσουμε το οπλοστάσιο της κοινωνίας πολιτών και των δημοσιογράφων σε περιόδους παγκόσμιας κρίσης. Ίσως, επίσης, σε συνθήκες εγκλεισμού στα σπίτια μας μαζί με εκατομμύρια άλλες/ ους, να είχαμε την αγωνία να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε εντελώς ανίσχυρες/οι, προσπαθώντας να ελέγξουμε αυτά που μπορούμε. Οι ψευδείς ειδήσεις είναι ένα φαινόμενο που πιστεύουμε ότι μπορούμε να ελέγξουμε – συλλογικά. Το παρόν εγχειρίδιο συντάχθηκε με αυτόν τον σκοπό: όπως εξηγείται και στον πρόλογο, επιδιώκει να αποτελέσει ένα πρότυπο μαθησιακό πόρο για σπουδαστές και σπουδάστριες δημοσιογραφίας καθώς επίσης επαγγελματίες δημοσιογράφους, προκειμένου να εξοικειωθούν με τις προκλήσεις που θέτει το σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον και να πειραματιστούν με απτά εργαλεία για την αντιμετώπισή τους. Μεταφράζοντας το εγχειρίδιο στην ελληνική γλώσσα, ήρθαμε αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με αρκετά γλωσσικά διλήμματα, ένα εκ των οποίων αφορούσε τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας ως προς το φύλο. Θέλοντας να αποφύγουμε τους διπλούς τύπους που ίσως δυσχέραιναν την ανάγνωση, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τον θηλυκό τύπο σε ολόκληρο το κείμενο. Ελπίζουμε αυτή η επιλογή να μην εκληφθεί ως «αντίστροφη διακριτική μεταχείριση» ούτε να αποξενώσει τις/ους αναγνώστριες/ες, αλλά να γίνει αντιληπτή ως η δική μας προσπάθεια να συμβάλουμε στην αποδόμηση των έμφυλων ανισοτήτων.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΗ παρούσα έκδοση διατίθεται στο πλαίσιο της Ανοικτής Πρόσβασης βάσει της «Αναφορά Δημιουργού- Παρόμοια Διανομή 3.0 IGO (CC-BY-SA 3.0 IGO)» άδειαςen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΨευδείς ειδήσειςen_US
dc.subjectΕίδησηen_US
dc.subjectΠαραπληροφόρησηen_US
dc.subjectΥπηρεσίες κοινωνικής επικοινωνίαςen_US
dc.titleΔημοσιογραφία, “Ψευδείς Ειδήσεις” & Παραπληροφόρηση: Εγχειρίδιο Δημοσιογραφικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισηςen_US
dc.typeBooken_US
dc.contributor.translatorΘωμά, Πολύκαρπος-
dc.contributor.translatorΚαραγεώργου, Κατερίνα-
dc.contributor.translatorΚολλύρη, Λύδια-Γεωργία-
dc.contributor.translatorΠούλου, Βασιλική-
dc.contributor.translatorΒατικιώτης, Παντελής-
dc.contributor.translatorΜηλιώνη, Δήμητρα Λ.-
dc.contributor.translatorΣπυρίδου, Πασχαλία-
dc.collaborationCyprus University of Technologyen_US
dc.collaborationPanteion University of Social and Political Sciencesen_US
dc.subject.categoryMedia and Communicationsen_US
dc.journalsOpen Accessen_US
dc.countryCyprusen_US
dc.countryGreeceen_US
dc.subject.fieldSocial Sciencesen_US
dc.publicationPeer Revieweden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33-
item.openairetypebook-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.editor.deptDepartment of Communication and Marketing-
crisitem.editor.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.editor.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.editor.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.editor.orcid0000-0002-8905-6881-
crisitem.editor.orcid0000-0002-2342-4952-
crisitem.editor.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.editor.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Βιβλία/Books
Files in This Item:
File Description SizeFormat
380166gre.pdfFulltext7.09 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 10

574
Last Week
2
Last month
4
checked on Nov 22, 2024

Download(s) 1

1,786
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons