Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23394
Τίτλος: Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή – Γνώσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συγγραφείς: Κυρίτση, Μαρούσα 
Λέξεις-κλειδιά: Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ);Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης;Γνώσεις;Στάσεις;Απόψεις;Παιδιά
Advisor: Θεοδώρου, 'Ελενα
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2021
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρει πως το ποσοστό των παιδιών που παρουσιάζουν Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή κυμαίνεται στο 7% και παρά το γεγονός ότι δεν έχουν επιδημιολογικά στοιχεία που να αφορούν τη συχνότητα εμφάνισης της ΑΓΔ στην Κύπρο αναμένεται πως θα είναι ανάλογη. Οι γνώσεις, οι στάσεις και απόψεις για την ΑΓΔ, των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι άκρως σημαντικές, καθώς ο αποτελεσματικός εντοπισμός, αλλά και η έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση των παιδιών αυτών, κρίνεται καθοριστική στα πρώτα στάδια ζωής τους και για τον περιορισμό των μετέπειτα επιπτώσεων. Γι’ αυτό και ο σκοπός της παρούσας μελέτης, ήταν η διερεύνηση των γνώσεων, των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με την ΑΓΔ Στοχεύθηκε, επίσης, η εξέταση των απόψεών τους, αναφορικά με την αντιμετώπιση των παιδιών αυτών, αλλά και ο εντοπισμός των αναγκών τους, κατά την φοίτησή τους. Ο απώτερος σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να εισηγηθεί κατάλληλες δράσεις υποστήριξης της διαδικασίας εκπαίδευσης των παιδιών με ΑΓΔ, εντός του σχολικού πλαισίου. Οι στόχοι αυτοί επιτεύχθηκαν, μέσω ενός επεξεργασμένου ερωτηματολογίου το οποίο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται στον δημόσιο τομέα στη Κύπρο. Έλαβαν μέρος 110 συμμετέχοντες, οι οποίοι πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής. Τα αποτελέσματα, έδειξαν σημαντικές παρανοήσεις και έλλειψη βασικών γνώσεων, σχετικά με την ΑΓΔ, μέσω των απαντήσεων των συμμετεχόντων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της, τις επιπτώσεις που επιφέρει και αιτιών πρόκλησης της ΑΓΔ. Ωστόσο, παρουσιάστηκε μια θετική στάση απέναντι στην ΑΓΔ, καθώς οι πλείστοι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να διδάξουν στα παιδιά αυτά. Η έλλειψη σημαντικών γνώσεων, για την ΑΓΔ από τους εκπαιδευτικούς, φαίνεται να προκύπτει από την μη επαρκή ενημέρωση τους, κατά τις βασικές τους σπουδές, οι οποίες αποτελούν τα θεμέλια για τις τεκμηριωμένες προσλαμβάνουσες γνώσεις. Εν κατακλείδι, η παρούσα μελέτη εισηγείται την εισαγωγή μαθημάτων στις βασικές σπουδές των εκπαιδευτικών, αλλά και την ενημέρωση και εκπαίδευσή τους, μέσω σεμιναρίων και ημερίδων για την ΑΓΔ.
Description: The international literature states that the percentage of children with Developmental Language Disorder (DLD) is around 7% and despite the fact that there aren’t epidemiological data regarding the incidence of DLD in Cyprus, it is expected that it will be proportional. Preschool and school teachers’ knowledge, attitudes and views about DLD are very important, because primary and appropriate intervention of children is crucial in the early stages of their lives and for the limitation of subsequent effects.. Therefore, the purpose of this study was to investigate the knowledge, views and attitudes of primary school teachers regarding the DLD. Another aim was also to examine their views regarding the treatment of these children, but also to identify their needs during their school studies. The ultimate goal of this research was to suggest appropriate actions in order to support the process of education of children with DLD, within the school context. These aims were achieved through an elaborate questionnaire addressed to primary school teachers working in the public sector in Cyprus. The results showed a significant lack of basic knowledge about DLD, through misunderstandings through the answers of the participants regarding its characteristics, effects causes. However, there was a positive attitude towards DLD, as most participants stated that they were willing to teach these children. The lack of important knowledge for DLD by the teachers, proved to be derived from their basic studies, which are the foundations for the practice-based recruiting knowledge. In conclusion, the present study suggests the import of courses in the basic studies of teachers, but also their information and education, through seminars and workshops, which will increase their awareness of DLD.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23394
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρούσα Κυρίτση.pdfAbstract161.27 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

377
Last Week
3
Last month
3
checked on 6 Νοε 2024

Download(s) 10

435
checked on 6 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons