Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23394
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΚυρίτση, Μαρούσα-
dc.date.accessioned2021-10-25T09:12:40Z-
dc.date.available2021-10-25T09:12:40Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23394-
dc.descriptionThe international literature states that the percentage of children with Developmental Language Disorder (DLD) is around 7% and despite the fact that there aren’t epidemiological data regarding the incidence of DLD in Cyprus, it is expected that it will be proportional. Preschool and school teachers’ knowledge, attitudes and views about DLD are very important, because primary and appropriate intervention of children is crucial in the early stages of their lives and for the limitation of subsequent effects.. Therefore, the purpose of this study was to investigate the knowledge, views and attitudes of primary school teachers regarding the DLD. Another aim was also to examine their views regarding the treatment of these children, but also to identify their needs during their school studies. The ultimate goal of this research was to suggest appropriate actions in order to support the process of education of children with DLD, within the school context. These aims were achieved through an elaborate questionnaire addressed to primary school teachers working in the public sector in Cyprus. The results showed a significant lack of basic knowledge about DLD, through misunderstandings through the answers of the participants regarding its characteristics, effects causes. However, there was a positive attitude towards DLD, as most participants stated that they were willing to teach these children. The lack of important knowledge for DLD by the teachers, proved to be derived from their basic studies, which are the foundations for the practice-based recruiting knowledge. In conclusion, the present study suggests the import of courses in the basic studies of teachers, but also their information and education, through seminars and workshops, which will increase their awareness of DLD.en_US
dc.description.abstractΗ διεθνής βιβλιογραφία αναφέρει πως το ποσοστό των παιδιών που παρουσιάζουν Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή κυμαίνεται στο 7% και παρά το γεγονός ότι δεν έχουν επιδημιολογικά στοιχεία που να αφορούν τη συχνότητα εμφάνισης της ΑΓΔ στην Κύπρο αναμένεται πως θα είναι ανάλογη. Οι γνώσεις, οι στάσεις και απόψεις για την ΑΓΔ, των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι άκρως σημαντικές, καθώς ο αποτελεσματικός εντοπισμός, αλλά και η έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση των παιδιών αυτών, κρίνεται καθοριστική στα πρώτα στάδια ζωής τους και για τον περιορισμό των μετέπειτα επιπτώσεων. Γι’ αυτό και ο σκοπός της παρούσας μελέτης, ήταν η διερεύνηση των γνώσεων, των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με την ΑΓΔ Στοχεύθηκε, επίσης, η εξέταση των απόψεών τους, αναφορικά με την αντιμετώπιση των παιδιών αυτών, αλλά και ο εντοπισμός των αναγκών τους, κατά την φοίτησή τους. Ο απώτερος σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να εισηγηθεί κατάλληλες δράσεις υποστήριξης της διαδικασίας εκπαίδευσης των παιδιών με ΑΓΔ, εντός του σχολικού πλαισίου. Οι στόχοι αυτοί επιτεύχθηκαν, μέσω ενός επεξεργασμένου ερωτηματολογίου το οποίο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται στον δημόσιο τομέα στη Κύπρο. Έλαβαν μέρος 110 συμμετέχοντες, οι οποίοι πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής. Τα αποτελέσματα, έδειξαν σημαντικές παρανοήσεις και έλλειψη βασικών γνώσεων, σχετικά με την ΑΓΔ, μέσω των απαντήσεων των συμμετεχόντων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της, τις επιπτώσεις που επιφέρει και αιτιών πρόκλησης της ΑΓΔ. Ωστόσο, παρουσιάστηκε μια θετική στάση απέναντι στην ΑΓΔ, καθώς οι πλείστοι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να διδάξουν στα παιδιά αυτά. Η έλλειψη σημαντικών γνώσεων, για την ΑΓΔ από τους εκπαιδευτικούς, φαίνεται να προκύπτει από την μη επαρκή ενημέρωση τους, κατά τις βασικές τους σπουδές, οι οποίες αποτελούν τα θεμέλια για τις τεκμηριωμένες προσλαμβάνουσες γνώσεις. Εν κατακλείδι, η παρούσα μελέτη εισηγείται την εισαγωγή μαθημάτων στις βασικές σπουδές των εκπαιδευτικών, αλλά και την ενημέρωση και εκπαίδευσή τους, μέσω σεμιναρίων και ημερίδων για την ΑΓΔ.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ)en_US
dc.subjectΕκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΓνώσειςen_US
dc.subjectΣτάσειςen_US
dc.subjectΑπόψειςen_US
dc.subjectΠαιδιάen_US
dc.subject.otherDevelopmental Language Disorder (DLD)en_US
dc.subject.otherPrimary school teachersen_US
dc.subject.otherKnowledgeen_US
dc.subject.otherAttitudesen_US
dc.subject.otherViewsen_US
dc.subject.otherChildrenen_US
dc.titleΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή – Γνώσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρούσα Κυρίτση.pdfAbstract161.27 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

346
Last Week
5
Last month
10
checked on May 11, 2024

Download(s) 10

399
checked on May 11, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons