Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23350
Title: Αποτύπωση της εμπειρίας των λογοθεραπευτών στη χρήση κοινωνικών ιστοριών σε παιδιά με επικοινωνιακές και συμπεριφορικές δυσκολίες, με ή χωρίς διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Authors: Ξενή, Άντρεα 
Keywords: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ);Κοινωνικές ιστορίες;Προβλήματα συμπεριφοράς
Advisor: Παναγιώτου, Άντρη
Issue Date: May-2021
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Στόχος: Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να μελετήσει τις απόψεις και εμπειρίες επαγγελματιών λογοθεραπευτών της Κύπρου, για την αποτελεσματικότητα των Κοινωνικών Ιστοριών, σε παιδιά τα οποία παρουσιάζουν συμπεριφορικές και επικοινωνιακές δυσκολίες, με ή χωρίς Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Μεθοδολογία:Στην έρευνα συμμετείχαν 8 επαγγελματίες λογοθεραπευτές (8 γυναίκες). Τα κριτήρια επιλογής τους αποτελούσαν η εργασία τους σε πόλεις της Κύπρου και ή χρήση των κοινωνικών ιστοριών σε τουλάχιστον 2 περιστατικά στην επαγγελματική τους καριέρα. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για συλλογή δεδομένων ήταν δομημένες συνεντεύξεις οι οποίες αποτελούνταν από 12 ερωτήσεις. Τα δεδομένα των συνεντεύξεων ακολούθως ομαδοποιήθηκαν και αναλύθηκαν μέσω της Microsoft Office Excel (2016). Για την πραγματοποίηση της ανάλυσης των δεδομένων, οι απαντήσεις των λογοθεραπευτών χωρίστηκαν και ομαδοποιήθηκαν ανάλογα με τις επικρατέστερες απαντήσεις. Αποτελέσματα: Μέσα από τα αποτελέσματα, διαπιστώθηκε η θετική εμπειρία των λογοθεραπευτών στη χρήση των κοινωνικών ιστοριών, με αναφορές ότι -μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά σε αρκετούς τομείς και ιδιαίτερα σε αυτούς της επικοινωνίας και της συμπεριφοράς. Αρκετοί λογοθεραπευτές είναι αυτοί που υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα στη χρήση τους. Συμπεράσματα: Επομένως, οι κοινωνικές ιστορίες μπορεί είναι αποτελεσματικές σε παιδιά με επικοινωνιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα και με τη βιβλιογραφία, ωστόσο η εκπαίδευση γενικότερα στον τομέα της ΔΑΦ στην Κύπρο είναι περιορισμένη και αποσπασματική και η προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά κυρίως υλικού στη χρήση εναλλακτικών μέσων θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη για την
Description: Aim: The present study aims to study the opinions and experiences of professional speech therapists in Cyprus, about the effectiveness of Social Stories in children with behavioural problems and communication difficulties, with or without Autism Spectrum Disorder (ASD). Methodology: The study involved 8 professional speech therapists (8 women). The selection criteria were the following: the speech therapists had to work in cities in Cyprus and they had to have already used social stories in at least 2 incidents in their professional career. The tool used for data collection was structured interviews which consisted of 12 questions. The interview data were then grouped and analysed through Microsoft Office Excel (2016). To perform the data analysis, the speech therapists' responses were divided and grouped according to the most common responses. Results:. Through the results, the positive experience of professional speech and language therapists was found in the use of social stories with references that they can help children in several areas and especially in those of communication and behaviour. There are several speech therapists who advocate for effectiveness in their use. Conclusions: Therefore, social stories can be effective in children with communication difficulties and behavioural problems, according to the literature, however education in the field of ASD in general in Cyprus is limited and fragmentary and the offer of educational programs but mainly material in the use of alternative means would be particularly useful for the promotion of such methods.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23350
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Άντρεα Ξενή.pdfAbstract335.75 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

172
Last Week
3
Last month
15
checked on Apr 30, 2024

Download(s) 50

132
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons