Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22975
Τίτλος: Διεπαγγελματική συνεργασία και εργασιακή ικανοποίηση σε εργαζόμενους του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ)
Other Titles: Interprofessional collaboration and job satisfaction in employees of the greek organization against drugs (OkΑna)
Συγγραφείς: Κοντογιάννης, Ν. 
Τούντας, Γιάννης 
Καντζανού, Μαρία 
Πάσχου, Ε. 
Τσούνης, Α. 
Σαράφης, Παύλος 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Διεπαγγελματική συνεργασία;Επαγγελματίες υγείας;Επαγγελματική ικανοποίηση;Επικοινωνία;Υπηρεσίες υγείας
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιου-2021
Πηγή: Archives of Hellenic Medicine, 2006, vol. 38, no. 3, pp. 376-384
Volume: 38
Issue: 3
Start page: 376
End page: 384
Link: http://www.mednet.gr/archives/2021-3/pdf/376.pdf
Περιοδικό: Archives of Hellenic Medicine 
Περίληψη: ΣΚΟΠΟΣ Η παρούσα συγχρονική έρευνα είχε ως στόχο τη μελέτη της σχέσης της διεπαγγελματικής συνεργασίας και της επαγγελματικής ικανοποίησης στους εργαζόμενους του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ). ΥΛΙΚΟΜΕΘΟΔΟΣ Το συνολικό δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 97 άτομα. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η κλίμακα διεπαγγελματικής συνεργασίας (Interprofessional Collaboration Scale, ICS) και η κλίμακα μέτρησης της ικανοποίησης από την εργασία (Job Satisfaction Survey, JSS). Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το λογισμικό πρόγραμμα Statistical Package for Social Sciences (SPSS), έκδοση 25.0. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το προσωπικό αξιολόγησε τα επίπεδα διεπαγγελματικής συνεργασίας ως μέτρια. Ο παράγοντας «ειδικότητα» εμφάνισε στατιστικά σημαντική σχέση με τις διαστάσεις της επικοινωνίας και της απομόνωσης, με το ιατρικό και το νοσηλευτικό προσωπικό να εμφανίζει υψηλότερες τιμές σε σχέση με το λοιπό θεραπευτικό προσωπικό. Οι τιμές της συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης κυμάνθηκαν στη ζώνη της ουδετερότητας, με εξαίρεση τους ιατρούς, οι οποίοι δεν ήταν ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Σε σχέση με τις επί μέρους διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης, η φύση της εργασίας ήταν ο παράγοντας με τις υψηλότερες τιμές, ενώ οι εργαζόμενοι εξέφρασαν μεγαλύτερη δυσαρέσκεια σε σχέση με τις δυνατότητες επαγγελματικής τους εξέλιξης, τις πρόσθετες παροχές και τα προσδοκώμενα οφέλη. Η σχέση μεταξύ διεπαγγελματικής συνεργασίας και επαγγελματικής ικανοποίησης ήταν θετική σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο (r=0,36, p<0,001), ενώ, όπως φάνηκε στην ανάλυση γραμμικής παλινδρόμησης, η διεπαγγελματική συνεργασία αποτελούσε θετικό προγνωστικό παράγοντα της επαγγελματικής ικανοποίησης (β=0,56, p<0,001). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η βελτίωση των επιπέδων διεπαγγελματικής συνεργασίας, μέσω κατάλληλα διαμορφωμένων δράσεων επαγγελματικής εκπαίδευσης, θα μπορούσε να αποτελέσει προτεραιότητα των οργανισμών, με τελικό στόχο τη βελτίωση της αίσθησης ικανοποίησης του προσωπικού αλλά και των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22975
ISSN: 11053992
Rights: © Athens Medical Society
Type: Article
Affiliation: National and Kapodistrian University of Athens 
Aristotle University of Thessaloniki 
Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

299
Last Week
0
Last month
3
checked on 6 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons