Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/20095
Τίτλος: Using the TESOL Technology Standards Framework to evaluate students’ technological knowledge in an undergraduate Italian course
Συγγραφείς: Xerou, Eftychia 
Christoforou, Maria 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Educational Sciences
Λέξεις-κλειδιά: TESOL technology standards framework;Italian language course;Student education;Technology
Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτ-2019
Πηγή: 6ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο, «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», 18 – 20 Οκτωβρίου, 2019, Αθήνα
Link: https://www.etpe.gr/custom/pdf/etpe2677.pdf
Conference: Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» 
Περίληψη: The ubiquitous nature of technology has offered unprecedented opportunities for the learning experience. Various technological tools have become commonplace while many elaborate on the possibilities of authentic learning experiences created by immersive virtual applications. This reflective paper aims to evaluate how the integration of the TESOL (Teaching English to Speakers of other Languages) Technology Standards Framework can help align an Italian undergraduate course with the expected student learning outcomes in terms of technology. The students’ part of the TESOL Technology Standards Framework was used for this reflective evaluation. Each standard makes use of performance indicators that are reviewed and commented on. Furthermore, specific and general outcomes are supplemented in the Discussion and Conclusion section regarding the findings and the results of the overview. The course used for the purposes of this paper is Italian I, an A2-level elective course, offered at a public University. Italian I aims to develop students’ four skills: reading, writing, listening and speaking through contextualized learning, enhanced by innovative technological tools.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/20095
ISBN: 978-618-83186-4-9
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
etpe2677.pdfFulltext198.11 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

321
Last Week
2
Last month
5
checked on 5 Οκτ 2024

Download(s) 10

212
checked on 5 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons