Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19485
Title: Ο ρόλος της Ακουστικής Εκπαίδευσης στην αποκατάσταση της επικοινωνίας
Authors: Μπίνος, Πάρης 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Κώφωση;Βαρηκοΐα;Ακουστική εκπαίδευση;Λογοθεραπεία
Issue Date: 25-Sep-2020
Source: 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας-Τομέας Ειδική Αγωγή
Conference: Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας-Τομέας Ειδική Αγωγή 
Abstract: Εισαγωγή: H Ακουστική Εκπαίδευση (ΑΕ) αποτελεί μια καθοριστική μέθοδο παρέμβασης για την αντιστάθμιση της υποβάθμισης του ακουστικού σήματος ατόμων με απώλεια ακοής. Παρόλα αυτά οι μισοί περίπου λήπτες ακουστικών βοηθημάτων παραμένουν δυσαρεστημένοι με τα ακουστικά τους. Βασική αιτία η μη ανταπόκρισή τους στην αντίληψη των ομιλητικών ερεθισμάτων ειδικά υπό συνθήκες θορύβου. Στόχος: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη του ρόλου της ΑΕ στην βελτίωση της επικοινωνίας ατόμων με απώλεια ακοής. Μεθοδολογία: Η παρούσα μελέτη είναι μια βιβλιογραφική ανασκόπηση τελευταίας δεκαετίας μέσα από τη βάση δεδομένων PubMed/Medline. Η διερεύνηση του ρόλου της ΑΕ στην επικοινωνία στηρίχθηκε στην παρουσίαση των κριτηρίων υποψηφιότητας των πελατών για λήψη ΑΕ, μέσα από ταξινόμηση των πελατών σε προγλωσσικούς και μεταγλωσσικούς πελάτες, αλλά και μεταξύ αυτών με Ακουστικά Βαρηκοΐας ή Κοχλιακά Εμφυτεύματα. Παράλληλα, έγινε παρουσίαση των βασικών τεσσάρων αρχών σχεδιασμού προγραμμάτων ΑΕ, μέσα από ειδική αναφορά σε δραστηριότητες ΑΕ για παιδιά. Καθοριστικός ο ρόλος της σειράς εκπαίδευσης διαφόρων συμφωνικών ήχων, ώστε να επιτευχθεί η ΑΕ σε παιδιά, αλλά και η ισοδύναμης αξίας ΑΕ στο προσωδιακό κομμάτι της εκπαίδευσης. Συζήτηση: Τα οφέλη της ΑΕ έχουν αναφερθεί σε διάφορες δημοσιευμένες μελέτες με κριτές, παρόλα αυτά παραμένει μεγάλη η ανάγκη επιπλέον ερευνών σχετικά με τα είδη της ΑΕ και τα πιθανά οφέλη στην επικοινωνία, ανά υποκατηγορία συμμετεχόντων. Διάφορα εμπόδια σε υπάρχουσες δημοσιευμένες μελέτες πρέπει να ξεπεραστούν, όπως τα μικρά δείγματα συμμετεχόντων, ανεπαρκείς περιγραφές προγραμμάτων της ΑΕ αλλά και η έλλειψη μακροχρόνιων μελετών. Η παράλληλη χρήση της χειλεοανάγνωσης έδειξε πως βελτιώνει σε διάφορες μελέτες τις επιδόσεις στην επικοινωνία, σε σύγκριση με παιδιά των οποίων η εκπαίδευση στηρίχθηκε στην ολική επικοινωνία.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19485
ISBN: 978-618-5458-07-2
DOI: 10.13140/RG.2.2.25481.88163
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Conference Papers
Affiliation : Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Full Article Binos.pdf964.15 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 20

498
Last Week
6
Last month
8
checked on Nov 6, 2024

Download(s) 20

669
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons