Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/19485
Title: | Ο ρόλος της Ακουστικής Εκπαίδευσης στην αποκατάσταση της επικοινωνίας | Authors: | Μπίνος, Πάρης | Major Field of Science: | Medical and Health Sciences | Field Category: | Health Sciences | Keywords: | Κώφωση;Βαρηκοΐα;Ακουστική εκπαίδευση;Λογοθεραπεία | Issue Date: | 25-Sep-2020 | Source: | 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας-Τομέας Ειδική Αγωγή | Conference: | Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας-Τομέας Ειδική Αγωγή | Abstract: | Εισαγωγή: H Ακουστική Εκπαίδευση (ΑΕ) αποτελεί μια καθοριστική μέθοδο παρέμβασης για την αντιστάθμιση της υποβάθμισης του ακουστικού σήματος ατόμων με απώλεια ακοής. Παρόλα αυτά οι μισοί περίπου λήπτες ακουστικών βοηθημάτων παραμένουν δυσαρεστημένοι με τα ακουστικά τους. Βασική αιτία η μη ανταπόκρισή τους στην αντίληψη των ομιλητικών ερεθισμάτων ειδικά υπό συνθήκες θορύβου. Στόχος: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη του ρόλου της ΑΕ στην βελτίωση της επικοινωνίας ατόμων με απώλεια ακοής. Μεθοδολογία: Η παρούσα μελέτη είναι μια βιβλιογραφική ανασκόπηση τελευταίας δεκαετίας μέσα από τη βάση δεδομένων PubMed/Medline. Η διερεύνηση του ρόλου της ΑΕ στην επικοινωνία στηρίχθηκε στην παρουσίαση των κριτηρίων υποψηφιότητας των πελατών για λήψη ΑΕ, μέσα από ταξινόμηση των πελατών σε προγλωσσικούς και μεταγλωσσικούς πελάτες, αλλά και μεταξύ αυτών με Ακουστικά Βαρηκοΐας ή Κοχλιακά Εμφυτεύματα. Παράλληλα, έγινε παρουσίαση των βασικών τεσσάρων αρχών σχεδιασμού προγραμμάτων ΑΕ, μέσα από ειδική αναφορά σε δραστηριότητες ΑΕ για παιδιά. Καθοριστικός ο ρόλος της σειράς εκπαίδευσης διαφόρων συμφωνικών ήχων, ώστε να επιτευχθεί η ΑΕ σε παιδιά, αλλά και η ισοδύναμης αξίας ΑΕ στο προσωδιακό κομμάτι της εκπαίδευσης. Συζήτηση: Τα οφέλη της ΑΕ έχουν αναφερθεί σε διάφορες δημοσιευμένες μελέτες με κριτές, παρόλα αυτά παραμένει μεγάλη η ανάγκη επιπλέον ερευνών σχετικά με τα είδη της ΑΕ και τα πιθανά οφέλη στην επικοινωνία, ανά υποκατηγορία συμμετεχόντων. Διάφορα εμπόδια σε υπάρχουσες δημοσιευμένες μελέτες πρέπει να ξεπεραστούν, όπως τα μικρά δείγματα συμμετεχόντων, ανεπαρκείς περιγραφές προγραμμάτων της ΑΕ αλλά και η έλλειψη μακροχρόνιων μελετών. Η παράλληλη χρήση της χειλεοανάγνωσης έδειξε πως βελτιώνει σε διάφορες μελέτες τις επιδόσεις στην επικοινωνία, σε σύγκριση με παιδιά των οποίων η εκπαίδευση στηρίχθηκε στην ολική επικοινωνία. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/19485 | ISBN: | 978-618-5458-07-2 | DOI: | 10.13140/RG.2.2.25481.88163 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Conference Papers | Affiliation : | Cyprus University of Technology | Publication Type: | Peer Reviewed |
Appears in Collections: | Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full Article Binos.pdf | 964.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 10
523
Last Week
1
1
Last month
21
21
checked on Dec 26, 2024
Download(s) 20
697
checked on Dec 26, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License