Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19109
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠάμπουλου, Ηλιάδα-
dc.contributor.authorΚούρτη, Θαρρενή-
dc.date.accessioned2020-10-05T09:20:56Z-
dc.date.available2020-10-05T09:20:56Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19109-
dc.descriptionThis thesis discusses the views of speech therapists on the use of the manual Assistive Technology Supports for people with autism spectrum disorder (ASD). More specifically, it examines how experts evaluate people with ASD, their perceptions of the manual Assistive Technology Supports, and the characteristics of people with ASD that experts support based on its use. It is a qualitative study on a sample of 10 speech therapists, aged 25-40 in Greece and Cyprus. According to the results, most people with ASD reach the speech therapist, having already been assessed by public bodies with interdisciplinary teams. The importance of cooperation between specialists and parents is highlighted. Observation has been shown to be the most common way in which speech therapists assess the characteristics of individuals with ASD. The manual Assistive Technology Supports was described as a "multi-tool" with many uses. It has been shown that it helps to assess the potential and weaknesses of children with ASD and also helps in their treatment and their therapy. The powerful point of the manual Assistive Technology Supports was the listing of all the elements that constitute the profile of the needs of children with ASD. The participants referred to children, although the manual Assistive Technology Supports concerns all ages. Through the variety of reported characteristics, it appeared that most speech therapists focused on severe cases of children with ASD. Finally, the uniqueness of each child is confirmed as all the children in the study - of high or low functionality - had some cen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τις απόψεις των λογοθεραπευτών/τριών όσον αφορά στη χρήση του εγχειρίδιου Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι ειδικοί αξιολογούν τα άτομα με ΔΑΦ, τις αντιλήψεις τους για το εγχειρίδιο Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης και τα χαρακτηριστικά των ατόμων με ΔΑΦ που στηρίζουν οι ειδικοί βάσει της χρήσης του εγχειρίδιου. Η μελέτη συνιστά μία ποιοτική έρευνα σε δείγμα 10 λογοθεραπευτριών, ηλικίας 25-40 ετών στην Ελλάδα και την Κύπρο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα περισσότερα άτομα με ΔΑΦ φτάνουν στον λογοθεραπευτή έχοντας ήδη αξιολογηθεί από δημόσιους φορείς με διεπιστημονικές ομάδες. Προβάλλεται η σημασία της συνεργασίας μεταξύ ειδικών και γονέων. Η παρατήρηση αναδείχθηκε ως ο συχνότερος τρόπος που αξιολογούν οι λογοθεραπεύτριες την ύπαρξη χαρακτηριστικών ατόμων με ΔΑΦ. Το εγχειρίδιο Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος χαρακτηρίστηκε ως «πολυεργαλείο» με πολλές χρήσεις. Αναδείχθηκε ότι το εγχειρίδιο Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος συμβάλλει στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων και αδυναμιών των παιδιών με ΔΑΦ και βοηθάει, επίσης, στην αντιμετώπιση και θεραπείας τους. Ως δυνατό σημείο του εγχειριδίου Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος προβλήθηκε η καταγραφή όλων των στοιχείων που αποτελούν το προφίλ των αναγκών των παιδιών με ΔΑΦ. Οι συμμετέχουσες αναφέρθηκαν σε παιδιά μολονότι το εγχειρίδιο Βοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αφορά σε όλες τις ηλικίες. Μέσα από την ποικιλία των αναφερθέντων χαρακτηριστικών φάνηκε ότι οι περισσότερες λογοθεραπεύτριες εστίασαν σε σοβαρές περιπτώσεις παιδιών με ΔΑΦ. Τέλος, επιβεβαιώνεται η μοναδικότητα του κάθε παιδιού καθώς όλα τα παιδιά της έρευνας-υψηλής ή χαμηλής λειτουργικότητας- είχαν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, αλλά κανένα παιδί δεν είχε ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με κάποιο άλλο.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΒοηθητικές Τεχνολογίες Υποστήριξης για άτομα με ΔΑΦen_US
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςen_US
dc.subjectΥποστηρικτική τεχνολογίαen_US
dc.subjectΛογοθεραπεύτριεςen_US
dc.subjectΕλλάδαen_US
dc.subjectΚύπροςen_US
dc.subject.otherAssistive Technology Supports for Individuals with Autism Spectrum Disorderen_US
dc.subject.otherAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subject.otherAssistive technologyen_US
dc.subject.otherSpeech and language therapistsen_US
dc.subject.otherGreeceen_US
dc.subject.otherCyprusen_US
dc.titleΟ λογοθεραπευτής και η ΔΑΦ : αξιολόγηση, χαρακτηριστικά και αντιλήψειςen_US
dc.title.alternativeΟ λογοθεραπευτής και η διαταραχή αυτιστικού φάσματος : αξιολόγηση, χαρακτηριστικά και αντιλήψειςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6904-195X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Θαρρενή Κούρτη.pdfΠλήρες κείμενο1.35 MBAdobe PDFView/Open
Περίληψη Θαρρενή Κούρτη.pdf287.09 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

582
Last Week
8
Last month
33
checked on Nov 6, 2024

Download(s)

1,249
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons