Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18487
Τίτλος: Ψηφιακά παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας και εκμάθηση ξένων γλωσσών
Συγγραφείς: Πίσσας, Πέτρος 
Λέξεις-κλειδιά: Παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας;Κινητά παιχνίδια;Εκμάθηση γλωσσών;Εμβύθιση;Ανώτατη εκπαίδευση
Advisor: Νικολαίδου, Ιόλη
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιου-2020
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί η επίδραση ενός παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας (ΕΠ) στην εκμάθηση ξένων γλωσσών σε επίπεδο λεξιλογίου και να συγκριθεί η εμπλοκή, η απορρόφηση και η εμβύθιση μεταξύ δύο εκδόσεων του παιχνιδιού (ΕΠ και κινητής). Είκοσι προπτυχιακοί φοιτητές της πειραματικής ομάδας εκτέλεσαν τρία σενάρια του παιχνιδιού χρησιμοποιώντας συσκευή ΕΠ για την εκμάθηση της ιταλικής γλώσσας, ενώ είκοσι μαθητές ομάδας ελέγχου χρησιμοποίησαν την κινητή έκδοση του ίδιου παιχνιδιού. Οι πηγές δεδομένων περιλάμβαναν: α) προπειραματικό και μεταπειραματικό διαγνωστικό δοκίμιο αποτελούμενο από 10 ανοικτές ερωτήσεις μέτρησης των δεξιοτήτων λεξιλογίου, οι οποίες συμπληρώθηκαν πριν και μετά, και β) εγκυροποιημένο ερωτηματολόγιο με 21 ερωτήσεις 7-βάθμιας κλίμακας Likert, τα οποία μετρούσαν την εμπλοκή, την απορρόφηση και την εμβύθιση. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια στατιστικά σημαντική διαφορά (t (19) = - 7.71, p <0.01) στην επίδοση του λεξιλογίου και των δύο ομάδων, όταν συγκρίθηκαν οι βαθμολογίες των φοιτητών πριν από τη δοκιμασία (M = 1.28, SD = 2.04) και μετά (Μ = 3.78, SD = 2.26). Όσον αφορά στη σύγκριση των τριών διαστάσεων η εμπλοκή (M = 5.96, SD= 0.79), η απορρόφηση (M = 4.98, SD = 0.98) και η εμβύθιση (M= 4.88,SD = 1.13) δεν παρουσίασαν κάποια στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο συνθηκών. Η μελέτη παρέχει εμπειρικά δεδομένα που δείχνουν την αξία, την αποτελεσματικότητα και τα κίνητρα που παρέχουν παιχνίδια ΕΠ για εκμάθηση γλωσσών, παρά την ανάγκη βελτίωσης της ευχρηστίας τους.
Description: The main objectives of this study were to investigate the effect of a VR game on foreign language learning and to compare engagement, engrossment and total immersion between two versions of the game (VR and mobile). The study implemented a quasi-experimental, pre-test, post-test, control group design. Twenty undergraduate students of the experimental group played the first three introductory scenarios of the game using a head mounted VR display for learning Italian as a foreign language (M=20.19 minutes, SD=1.09). Twenty students of a control group used the mobile version of the same game (M=10.36 minutes, SD=0.63). Data sources included: a) a test comprised of 10 open-ended questions measuring vocabulary skills, which was administered pre and post, and b) a validated questionnaire with 21 seven-point Likert scale items measuring engagement, engrossment and immersion. Findings revealed a statistically significant difference (t (19) =-7.71, p<0.01) in the experimental group students’ vocabulary performance, when students’ pre-test scores (M=1.28, SD=2.04) were compared to their post-test scores (Μ=3.78, SD=2.26). Engagement (M=5.96, SD=0.79), engrossment (M=4.98, SD=0.98) and immersion (M=4.88, SD=1.13) received relatively high scores by VR participants. The study did not find a statistically significant difference between the two conditions. The study provides empirical data indicating the value, effectiveness and motivational capacity of VR games for language learning, despite the need for improved usability.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18487
Rights: Απαγορέυεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή,ηλεκτρονική η άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Petros Pissas.pdfFulltext507.33 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

337
Last Week
3
Last month
6
checked on 12 Μαϊ 2024

Download(s) 10

662
checked on 12 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons