Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024
Τίτλος: | Πιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ)" | Συγγραφείς: | Γαβριήλ, Φλωρεντία | Λέξεις-κλειδιά: | ΔΟΚΙΓΛΩ;Γλωσσική αξιολόγηση;Γλωσσική αντίληψη;Στάθμιση;Προσχολική ηλικία | Advisor: | Πετινού, Κάκια | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2019 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Περίληψη: | Εισαγωγή: Η γλώσσα είναι ένα ιεραρχικά δομημένο σύστημα με σύμβολα και κανόνες, το οποίο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος με απώτερο σκοπό την επικοινωνία. Η αξιολόγηση της γλώσσας στον τομέα της Λογοθεραπείας, μέσω σταθμισμένων δοκιμασιών, αποτελεί μία δυνητικά χρήσιμη πηγή πληροφοριών. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» (Δοκίμιο Γλωσσικής Αξιολόγησης), της αντίληψη και τις παραμέτρους της. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης (14 κορίτσια και 21 αγόρια), από 3 ηλικιακές ομάδες 2;0-2;11, 3;0-3;11, 4;0-4;11, από διάφορα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λευκωσίας της Κύπρου και από το περιβάλλον των ερευνητών. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα απαντήσεων και το βιβλίο ερεθισμάτων του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου, της αντίληψης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω περιγραφικής στατιστικής και ανάλυση διακύμανσης, με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» έδειξαν πως η επίδοση των παιδιών ήταν ετερόμορφη ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα και τις υποδοκιμασίες του εργαλείου. Επίσης, τα παιδιά της τρίτης ηλικιακής ομάδας είχαν υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη, στην υποδοκιμασία Λεξιλόγιο του εργαλείου όλα τα παιδιά είχαν στατιστικά σημαντικά καλύτερη επίδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδοκιμασίες. Συμπεράσματα: Η απόδειξη της ύπαρξης ετερογένειας και ποικιλομορφίας στις επιδόσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας στις διάφορες υποδοκιμασίες του εργαλείου επιβεβαίωσε πως η γλώσσα αποτελεί ένα δυναμικό σύστημα, το οποίο αλλάζει σε σχέση με την ηλικία. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη_Φλωρεντία Γαβριήλ.pdf | Περίληψη | 114.05 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 50
415
Last Week
0
0
Last month
17
17
checked on 26 Δεκ 2024
Download(s) 50
307
checked on 26 Δεκ 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα