Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πετινού, Κάκια | - |
dc.contributor.author | Γαβριήλ, Φλωρεντία | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-13T08:26:06Z | - |
dc.date.available | 2019-06-13T08:26:06Z | - |
dc.date.issued | 2019-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024 | - |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η γλώσσα είναι ένα ιεραρχικά δομημένο σύστημα με σύμβολα και κανόνες, το οποίο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος με απώτερο σκοπό την επικοινωνία. Η αξιολόγηση της γλώσσας στον τομέα της Λογοθεραπείας, μέσω σταθμισμένων δοκιμασιών, αποτελεί μία δυνητικά χρήσιμη πηγή πληροφοριών. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» (Δοκίμιο Γλωσσικής Αξιολόγησης), της αντίληψη και τις παραμέτρους της. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης (14 κορίτσια και 21 αγόρια), από 3 ηλικιακές ομάδες 2;0-2;11, 3;0-3;11, 4;0-4;11, από διάφορα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λευκωσίας της Κύπρου και από το περιβάλλον των ερευνητών. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα απαντήσεων και το βιβλίο ερεθισμάτων του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου, της αντίληψης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω περιγραφικής στατιστικής και ανάλυση διακύμανσης, με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» έδειξαν πως η επίδοση των παιδιών ήταν ετερόμορφη ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα και τις υποδοκιμασίες του εργαλείου. Επίσης, τα παιδιά της τρίτης ηλικιακής ομάδας είχαν υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη, στην υποδοκιμασία Λεξιλόγιο του εργαλείου όλα τα παιδιά είχαν στατιστικά σημαντικά καλύτερη επίδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδοκιμασίες. Συμπεράσματα: Η απόδειξη της ύπαρξης ετερογένειας και ποικιλομορφίας στις επιδόσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας στις διάφορες υποδοκιμασίες του εργαλείου επιβεβαίωσε πως η γλώσσα αποτελεί ένα δυναμικό σύστημα, το οποίο αλλάζει σε σχέση με την ηλικία. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.subject | ΔΟΚΙΓΛΩ | en_US |
dc.subject | Γλωσσική αξιολόγηση | en_US |
dc.subject | Γλωσσική αντίληψη | en_US |
dc.subject | Στάθμιση | en_US |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | en_US |
dc.title | Πιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ)" | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Rehabilitation Sciences | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2018-2019 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Health Sciences | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
crisitem.author.dept | Department of Rehabilitation Sciences | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Health Sciences | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-6580-5190 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Health Sciences | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη_Φλωρεντία Γαβριήλ.pdf | Περίληψη | 114.05 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
415
Last Week
0
0
Last month
17
17
checked on Dec 26, 2024
Download(s) 50
307
checked on Dec 26, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.