Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14014
Τίτλος: | Γνωστικό και γλωσσικό προφίλ σε πολύγλωσσα παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης στην Κύπρο | Συγγραφείς: | Κουμπαρή, Μαρία | Λέξεις-κλειδιά: | Γνωστικό προφίλ;Γλωσσικό προφίλ;Πολύγλωσσα παιδιά;Κύπρος;Εργαλεία επανάληψης λέξεων | Advisor: | Καμπανάρος, Μαρία See | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2019 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Περίληψη: | Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί και να εξεταστεί η γλωσσική και γνωστική εικόνα παιδιών τυπικής ανάπτυξης στην Κύπρο με βάση την επίδοσή τους σε εργαλεία στα οποία χρησιμοποιείται η Κυπριακή διάλεκτος ή η επίσημη Νεοελληνική γλώσσα. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία επανάληψης προτάσεων, με τα οποία αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 20 παιδιών, ηλικίας 7;0 ως 7;11 ετών. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Raven’s Educational Test, DVIQ Test, Non Word Repetition, Litmus-SRep Standard Modern Greek και Litmus-SRep Cypriot Greek. Το δείγμα των συμμετεχόντων επιλέχθηκε με συνδυασμό σκόπιμης και βολικής δειγματοληψίας. Με βάση τα αποτελέσματα των στατιστικών αναλύσεων προέκυψε ότι οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν υψηλότερες στο εργαλείο όπου χρησιμοποιήθηκε η Κυπριακή διάλεκτος παρά η Νεοελληνική κοινή. Συγκεκριμένα, οι επιδόσεις των συμμετεχόντων για το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κυπριακή Ελληνική ήταν κατά μέσο όρο 40.65 (ΤΑ=4.89) στη δοκιμασία επανάληψης πρότασης, 46.95 (ΤΑ=1.91) στη δοκιμασία επανάληψης της συντακτικής δομής και 46.65 (ΤΑ=1.56) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 48. Αντίθετα, με βάση το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κοινή Νέα Ελληνική οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν κατά μέσο όρο 16.75 (ΤΑ=6.97) στην επανάληψη πρότασης, 25.95 (ΤΑ=4.59) στην επανάληψη της συντακτικής δομής και 26.95 (ΤΑ=4.84) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 32. Επομένως, το φαινόμενο του δι-διαλεκτισμού στην Κύπρο και οι επιπτώσεις του στις επιδόσεις των παιδιών φαίνεται να χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14014 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρία Κουμπαρή.pdf | Περίληψη | 120.49 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s)
240
Last Week
2
2
Last month
3
3
checked on 22 Δεκ 2024
Download(s) 50
99
checked on 22 Δεκ 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα