Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14014
Τίτλος: Γνωστικό και γλωσσικό προφίλ σε πολύγλωσσα παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης στην Κύπρο
Συγγραφείς: Κουμπαρή, Μαρία 
Λέξεις-κλειδιά: Γνωστικό προφίλ;Γλωσσικό προφίλ;Πολύγλωσσα παιδιά;Κύπρος;Εργαλεία επανάληψης λέξεων
Advisor: Καμπανάρος, Μαρία See
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2019
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί και να εξεταστεί η γλωσσική και γνωστική εικόνα παιδιών τυπικής ανάπτυξης στην Κύπρο με βάση την επίδοσή τους σε εργαλεία στα οποία χρησιμοποιείται η Κυπριακή διάλεκτος ή η επίσημη Νεοελληνική γλώσσα. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία επανάληψης προτάσεων, με τα οποία αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 20 παιδιών, ηλικίας 7;0 ως 7;11 ετών. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Raven’s Educational Test, DVIQ Test, Non Word Repetition, Litmus-SRep Standard Modern Greek και Litmus-SRep Cypriot Greek. Το δείγμα των συμμετεχόντων επιλέχθηκε με συνδυασμό σκόπιμης και βολικής δειγματοληψίας. Με βάση τα αποτελέσματα των στατιστικών αναλύσεων προέκυψε ότι οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν υψηλότερες στο εργαλείο όπου χρησιμοποιήθηκε η Κυπριακή διάλεκτος παρά η Νεοελληνική κοινή. Συγκεκριμένα, οι επιδόσεις των συμμετεχόντων για το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κυπριακή Ελληνική ήταν κατά μέσο όρο 40.65 (ΤΑ=4.89) στη δοκιμασία επανάληψης πρότασης, 46.95 (ΤΑ=1.91) στη δοκιμασία επανάληψης της συντακτικής δομής και 46.65 (ΤΑ=1.56) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 48. Αντίθετα, με βάση το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κοινή Νέα Ελληνική οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν κατά μέσο όρο 16.75 (ΤΑ=6.97) στην επανάληψη πρότασης, 25.95 (ΤΑ=4.59) στην επανάληψη της συντακτικής δομής και 26.95 (ΤΑ=4.84) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 32. Επομένως, το φαινόμενο του δι-διαλεκτισμού στην Κύπρο και οι επιπτώσεις του στις επιδόσεις των παιδιών φαίνεται να χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14014
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρία Κουμπαρή.pdfΠερίληψη120.49 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

216
Last Week
1
Last month
7
checked on 17 Μαϊ 2024

Download(s) 50

91
checked on 17 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα