Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14014
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαμπανάρος, Μαρία See-
dc.contributor.authorΚουμπαρή, Μαρία-
dc.date.accessioned2019-06-11T09:23:13Z-
dc.date.available2019-06-11T09:23:13Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/14014-
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί και να εξεταστεί η γλωσσική και γνωστική εικόνα παιδιών τυπικής ανάπτυξης στην Κύπρο με βάση την επίδοσή τους σε εργαλεία στα οποία χρησιμοποιείται η Κυπριακή διάλεκτος ή η επίσημη Νεοελληνική γλώσσα. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία επανάληψης προτάσεων, με τα οποία αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 20 παιδιών, ηλικίας 7;0 ως 7;11 ετών. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Raven’s Educational Test, DVIQ Test, Non Word Repetition, Litmus-SRep Standard Modern Greek και Litmus-SRep Cypriot Greek. Το δείγμα των συμμετεχόντων επιλέχθηκε με συνδυασμό σκόπιμης και βολικής δειγματοληψίας. Με βάση τα αποτελέσματα των στατιστικών αναλύσεων προέκυψε ότι οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν υψηλότερες στο εργαλείο όπου χρησιμοποιήθηκε η Κυπριακή διάλεκτος παρά η Νεοελληνική κοινή. Συγκεκριμένα, οι επιδόσεις των συμμετεχόντων για το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κυπριακή Ελληνική ήταν κατά μέσο όρο 40.65 (ΤΑ=4.89) στη δοκιμασία επανάληψης πρότασης, 46.95 (ΤΑ=1.91) στη δοκιμασία επανάληψης της συντακτικής δομής και 46.65 (ΤΑ=1.56) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 48. Αντίθετα, με βάση το εργαλείο LITMUS-Επανάληψη Προτάσεων στην Κοινή Νέα Ελληνική οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν κατά μέσο όρο 16.75 (ΤΑ=6.97) στην επανάληψη πρότασης, 25.95 (ΤΑ=4.59) στην επανάληψη της συντακτικής δομής και 26.95 (ΤΑ=4.84) στη σύνταξη, με ανώτατη πιθανή βαθμολογία το 32. Επομένως, το φαινόμενο του δι-διαλεκτισμού στην Κύπρο και οι επιπτώσεις του στις επιδόσεις των παιδιών φαίνεται να χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΓνωστικό προφίλen_US
dc.subjectΓλωσσικό προφίλen_US
dc.subjectΠολύγλωσσα παιδιάen_US
dc.subjectΚύπροςen_US
dc.subjectΕργαλεία επανάληψης λέξεωνen_US
dc.titleΓνωστικό και γλωσσικό προφίλ σε πολύγλωσσα παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης στην Κύπροen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2018-2019en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypebachelorThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0002-5857-9460-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρία Κουμπαρή.pdfΠερίληψη120.49 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

240
Last Week
2
Last month
3
checked on Dec 22, 2024

Download(s) 50

99
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.