Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14006
Title: | Αξιοποίηση του εργαλείου λογόμετρο σε κυπριόπουλα παιδιά για χαρτογράφηση των γλωσσικών τους δεξιότητων | Authors: | Χαραλάμπους, Άντρη | Keywords: | Λογόμετρο;Γλωσσική Ανάπτυξη;Προφορικός Λόγος;Αξιολόγηση | Advisor: | Θεοδώρου, Ελένη | Issue Date: | May-2019 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η μελέτη θέτει ως βασικό στόχο τη χαρτογράφηση των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας που ομιλούν την κυπριακή διάλεκτο, αξιοποιώντας το ελληνικό εργαλείο Λογόμετρο. Παρατηρήθηκαν και περιγράφηκαν οι τομείς της Φωνολογικής Επίγνωσης και Επεξεργασίας, του Προσληπτικού και Εκφραστικού Λεξιλογίου καθώς και της Μορφολογικής Επίγνωσης σε 20 παιδιά, ηλικίας 5-6 και 6-7 ετών. Ελέγχθηκε η πιθανότητα αξιοποίησης του εργαλείου στα παιδιά που ομιλούν τη κυπριακή διάλεκτο ώστε να θεωρείται ικανό να χρησιμοποιείται για σκοπούς αξιολόγησης, θέτωντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις που αντιστοιχούν στα κυπριακά δεδομένα, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός πρώτου εργαλείου που θα αξιολογεί όλα τα επίπεδα της γλώσσας και θα αφορά τα κυπριακά δεδομένα. Από τις δοκιμασίες της Φωνολογικής Επίγνωσης και Επεξεργασίας, διαπιστώθηκε πως τα κυπριόπουλα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν το πλήρη έλεγχο και χειρισμό των φωνημάτων εφόσον η ικανότητα αυτή είναι σε αναδυόμενο στάδιο. Ακόμη τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχουν ολοκληρωμένη την ικανότητα σύνθεσης της λέξης σε επίπεδο συλλαβής από τα 5 έτη. Επίσης, δεν αναγνωρίζουν και επομένως δεν κατονομάζουν λέξεις που δεν ακούνε στη καθημερινότητά τους. Σημαντική παρατήρηση είναι πως οι γονείς στη Κύπρο, για να εκφράσουν ορισμένες λέξεις, κατονομάζουν την ενέργεια που κάνει το αντικείμενο και όχι την ονομασία του, υοθετόντας την έτσι και το παιδί. Στον τομέα της Μορφολογικής Επίγνωσης παρατηρήθηκε πως τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας δεν έχουν ακόμη την ικανότητα να μεταφέρουν την ενέργεια στο αντίστοιχο ουσιαστικό ή και επίθετο. Τέλος, η αναγνώριση σωστού ρηματικού τύπου με τη χρήση ψευδολέξεων φάνηκε να είναι πιο εύκολη από τη παραγωγή. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14006 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf | Περίληψη | 57.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
443
Last Week
2
2
Last month
1
1
checked on Nov 21, 2024
Download(s)
260
checked on Nov 21, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.