Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14004
Τίτλος: Η ποικιλομορφία του λεξιλογίου στην αφήγηση σε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή
Συγγραφείς: Λάμπρου, Αθανασία 
Λέξεις-κλειδιά: Τυπική ανάπτυξη;Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή;Αφηγηματική ικανότητα;Γραμματική ποικιλομορφία;Μέρη του λόγου
Advisor: Θεοδώρου, Ελένη See
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2019
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αφηγηματική ικανότητα των κυπριόπουλων παιδιών ΤΓΑ και ΑΓΔ. Τα παιδιά με ΑΓΔ, παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές στην απουσία οποιουδήποτε νευρολογικού ή ψυχολογικού προβλήματος. Τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζουν εμφανείς ελλείψεις, αναφορικά με την ποικιλομορφία του λεξιλογίου, κατά την εκτέλεση έργων αφήγησης. Αυτό προκύπτει λόγω της μειωμένης χρήσης διαφορετικών μερών του λόγου, κατά την επαναδιήγηση της ιστορίας. Σκοπός: Να εντοπιστούν πιθανές διαφοροποιήσεις ή ελλείψεις, ανάμεσα στις δύο ομάδες, κατά την εκτέλεση του έργου επαναδιήγησης, αναφορικά με τη χρήση και την ποικιλία των μερών του λόγου. Υλικό και Μέθοδος: Το εργαλείο μέτρησης, «Τhe Bus Story Test», χορηγήθηκε σε 38 δι – διαλεκτικά κυπριόπουλα παιδιά, χρονολογικής ηλικίας 4;0 – 9;0 ετών, από τρεις εγγεγραμμένους λογοθεραπευτές. Η ελληνική εκδοχή του συγκεκριμένου εργαλείου δέχτηκε ορισμένες διαφοροποιήσεις ώστε να προσαρμοστεί στην κυπριακή διάλεκτο. Η δειγματοληψία που πραγματοποιήθηκε ήταν τυχαία για την ομάδα ελέγχου. Αντιθέτως, το δείγμα της ομάδας των παιδιών με ΑΓΔ, πάρθηκε μέσω σκόπιμης δειγματοληψίας. Αποτελέσματα: Ύπαρξη στατιστικά σημαντικής διαφοράς ανάμεσα στα παιδιά ΤΓΑ και στα παιδιά ΑΓΔ κατά την εκτέλεση έργου επαναδιήγησης. Πιο συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις κατά τη χρήση των μερών του λόγου από τις δύο ομάδες. Η στατιστικά σημαντική διαφορά εντοπίζεται κυρίως στην κατηγορία των ρημάτων και στην κατηγορία των διαφορετικών λέξεων. Συμπεράσματα: Η αφηγηματική ικανότητα στα κυπριόπουλα παιδιά με ΑΓΔ υστερεί σε σχέση με των παιδιών ΤΓΑ. Ίσως, οι ελλείψεις στον τομέα της αφήγησης να προκύπτουν λόγω φτωχών, γραμματικών δεξιοτήτων. Η ανάγκη για κλινική εφαρμογή των παρόντων αποτελεσμάτων κρίνεται αναγκαία τόσο κατά την λογοθεραπευτική αξιολόγηση όσο και παρέμβαση.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14004
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ.pdfΠερίληψη149.64 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 10

537
Last Week
0
Last month
5
checked on 4 Οκτ 2024

Download(s) 10

326
checked on 4 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα