Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12896
Τίτλος: Ψηφιακός εγγραματισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Συγγραφείς: Ανδρέου, Ραφαέλα 
Λέξεις-κλειδιά: Ψηφιακή εγγραμματοσύνη;Μέσα κοινωνικής δικτύωσης;Βαθμός ψηφιακής εγρραμματοσύνης
Advisor: Νικολαίδου, Ιόλη
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2018
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Περίληψη: Ο στόχος της παρούσας έρευνας είναι να επισημάνει και να παρουσιάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν το βαθμό ψηφιακής εγγραμματοσύνης των Κύπριων πολιτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έρευνα εστιάζει στη μέτρηση της ψηφιακής εγγραμματοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αντικειμενικό τρόπο και στη συσχέτιση βασικών παραγόντων με αυτή. Γίνεται χρήση ποσοτικής μεθόδου. Χρησιμοποιήθηκαν δύο εργαλεία συλλογής δεδομένων: ένα ερωτηματολόγιο που συλλέγει δημογραφικά στοιχεία και ένα διαδικτυακό διαγνωστικό δοκίμιο, το οποίο μετρά το βαθμό ψηφιακής εγγραμματοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το δείγμα αποτελείται από 178 κύπριους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αρχικά εντοπίστηκε πως ο μέσος όρος των βαθμών ψηφιακής εγγραμματοσύνης των συμμετεχόντων είναι 83/100 (M=83.34, SD=9.67) άρα θεωρούνται ψηφιακά εγγράμματοι στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η σχέση μεταξύ βαθμού ψηφιακής εγγραμματοσύνης και ηλικίας είναι στατιστικά σημαντική σε επίπεδο σημαντικότητας 0.01% και υπάρχει μια χαλαρή αρνητική σχέση (r = -0.27) μεταξύ τους, η σχέση μεταξύ του βαθμού ψηφιακής εγγραμματοσύνης και χρόνων χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι στατιστικά σημαντική σε επίπεδο σημαντικότητας 0.05%, και υπάρχει χαλαρή θετική σχέση (r = 0.18) μεταξύ των δύο μεταβλητών και η σχέση μεταξύ του βαθμού ψηφιακής εγγραμματοσύνης και των ωρών χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι στατιστικά σημαντική σε επίπεδο σημαντικότητας 0.01% και υπάρχει μια υπάρχει χαλαρή θετική σχέση (r = 0.26) μεταξύ τους. Όσον αφορά το ερώτημα που αφορά τους χρήστες με τη μεγαλύτερη συχνότητα χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο μέσος όρος και των τριών κατηγοριών(“ρυθμίσεις απορρήτου”, “γνώση επιλογής προσωπικών δεδομένων για προβολή” και “γνώση απόρριψης spam μηνυμάτων”) είναι το 96%(95.72%), άρα οι κύπριοι πολίτες γνωρίζουν να χρησιμοποιούν σωστά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ του βαθμού ψηφιακής εγγραμματοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της αυτοαναφοράς βαθμού που έδωσε το κάθε άτομο.
Description: The purpose of this research study is to identify and present the factors that affect the level of social media literacy of Cypriots citizens. The research study focuses on the systematic measurement of social media literacy and on the examination of the relationship of social media literacy and specific factors. It implements quantitative methods. Two data sources were used: a questionnaire that collects demographics and an online diagnostic test, that measures participants’ level of social media literacy. The sample was 178 Cypriot social media users. Firstly, it was identified that the average social media literacy level of the participants was 83/100 (M=83.34, SD=9.67), so relatively high. The relation between social media literacy level and age was statistically significance at a level of significance 0.01% and there was a slight negative relation (r= -0.27) between them. The relation between social media literacy level and the years of social media use was statistically important at a level of 0.05%, and there was a slight positive relation (r=0.18) between the two variables. The relation between social media literacy level and hours of social media use was statistically significant at a level of 0.01% and there was a slight positive relation (r=0.26) between them. Regarding the question that concerns the users with the most frequent use of social media, the average of all of the three categories (“privacy settings”, “knowledge of choosing personal data for sharing” and “knowledge of rejecting spam messages”) is 96% (95.72%), so Cypriot citizens seem to know how to use social media appropriately. Finally, there is no statistically significant relation between the social media literacy level and perceived competence with social media.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12896
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Rafaela Andreou.pdfπλήρες κείμενο1.97 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

412
Last Week
0
Last month
5
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s) 50

684
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα