Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/12806
Τίτλος: | Διερεύνηση σε ποιό βαθμό τα προγράμματα σπουδών των μηχανολόγων μηχανικών των κυπριακών πανεπιστημίων συνάδουν με τις σύγχρονες απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders) | Συγγραφείς: | Χριστοδούλου, Σταύρος Ηλία, Παναγιώτης |
Λέξεις-κλειδιά: | Ποιότητα;Διασφάλιση Ποιότητας;Φορέας Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ανώτερης Εκπαίδευσης;Προγράμματα Σπουδών;Σύγχρονες Απαιτήσεις | Advisor: | Αγγελή, Ιωάννης | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2018 | Department: | Department of Mechanical Engineering and Materials Science and Engineering | Faculty: | Faculty of Engineering and Technology | Περίληψη: | Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνήθηκε κατά πόσο τα προγράμματα σπουδών των μηχανολόγων μηχανικών των Κυπριακών πανεπιστήμιων συνάδουν με τις σύγχρονες απαιτήσεις των ενδιαφερομένων μερών. Αρχικά έγινε σύντομη Βιβλιογραφική Ανασκόπηση σε ότι αφορά την Ποιότητα στην Εκπαίδευση. Ακολούθως δίνεται ο ορισμός του Μηχανολόγου Μηχανικού και αναφέρονται τα καθήκοντα του. Μετέπειτα διερευνήθηκε το πως σχεδιάζονται τα προγράμματα σπουδών των Μηχανολόγων Μηχανικών στην Κύπρο, καθώς και το πως γίνεται η αξιολόγηση ενός προγράμματος σπουδών από τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης. Γίνεται εκτενείς αναφορά στην μεθοδολογία που ακολουθήσαμε κατά την διάρκεια της διπλωματικής μας εργασίας. Αρχικά παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας, η επιλογή του δείγματος και οι μέθοδοι δειγματοληψίας, οι τύποι ερωτήσεων καθώς και τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν προς τους φοιτητές, το ΕΤΕΚ και στην Βιομηχανία. Ασχοληθήκαμε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια, έγινε εισαγωγή και ανάλυση δεδομένων, παρουσίαση αναλυτικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια καθώς και η σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ των φοιτητών των πανεπιστημίων. Στην συνέχεια, έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων των τριών πανεπιστημίων και τέλος παρουσιάζονται οι ερωτήσεις με μεγάλη απόκλιση απαντήσεων και με μικρή απόκλιση μεταξύ πανεπιστημίων. Συγκρίναμε τα προγράμματα σπουδών πέντε διαφορετικών πανεπιστημίων χρησιμοποιώντας σαν δείγμα τις περιγραφές των μαθημάτων όπως δίνονται διαδικτυακά από τους οδηγούς σπουδών. Παρουσιάστηκαν τα συνοπτικά συμπεράσματα της διπλωματικής, ενώ έγινε και αναφορά στα οφέλη που αποκόμισαν τόσο οι φοιτητές, όσο και το Υπουργείο και τα Πανεπιστήμια, ενώ έγιναν ορισμένες συστάσεις για βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών. | Description: | In this diploma thesis we investigated whether the curricula of the mechanical engineers of the Cypriot universities are in line with the contemporary requirements of the interested parties. Initially, there was a brief Bibliographic Review on Quality in Education. The following is the definition of Mechanical Engineer and refers to his duties. Subsequently, it was investigated how the curricula of Mechanical Engineers in Cyprus are planned, as well as how the assessment of a curriculum by the Quality Assurance and Certification Body of Higher Education is being carried out. There is an extensive reference to the methodology we have followed during our diplomatic work. Initially, the research methodology, sampling and sampling methods, question types as well as questionnaires given to students, ETEK and Industry were presented. We dealt with the presentation of the results from the questionnaires, the introduction and analysis of data, the presentation of analytical results from the questionnaires as well as the comparison of the results among the students of the universities. Then the results of the three universities were compared, and finally the questions with a wide divergence of answers and with a slight divergence between universities were presented. We compared the curricula of five different universities, using sample descriptions as given online by study guides. The summary conclusions of diplomacy were presented, while reference was made to the benefits of both students and the Ministry and Universities, while some recommendations were made to improve curricula. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/12806 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη.pdf | 300.65 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 5
262
Last Week
1
1
Last month
0
0
checked on 21 Νοε 2024
Download(s) 5
110
checked on 21 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα