Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1184
Τίτλος: Μελέτη της διεπαγγελματικής συνεργασίας σε ελληνικά κέντρα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Yγείας
Other Titles: Exploration of interdisciplinary collaboration in Primary Health Care in Hellas
Συγγραφείς: Papathanassoglou, Elizabeth 
Thireos, E. 
Pilli, Μ. 
Giannakopoulou, Margarita 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Επικοινωνία;Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας;Ικανοποίηση εργαζομένων;Διεπαγγελματική συνεργασία;Οργανόγραμμα;Ποιότητα παροχής υπηρεσιών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2005
Πηγή: Νοσηλευτική, 2005, Τόμος 44, Τεύχος 3, Σελίδες 347-354
Volume: 44
Issue: 3
Start page: 347
End page: 354
Περιοδικό: Νοσηλευτική 
Περίληψη: Εισαγωγή: Τα προβλήματα των εργαζομένων και το είδος της επικοινωνιακής πολιτικής που εφαρμόζεται για την επίλυσή τους, αποτελούν σημαντικές παραμέτρους της διεπαγγελματικής συνεργασίας και της εύρυθμης λειτουργίας ενός οργανισμού. Σκοπός: Η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη διεπαγγελματική συνεργασία και επικοινωνία σε ελληνικά Κέντρα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η συσχέτισή τους με παραμέτρους εύρυθμης λειτουργίας, όπως σχέδια φροντίδας και ικανοποίηση εργαζομένων. Υλικό-Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια δημοσκόπησης. Στο πρώτο συμμετείχαν 110 μέλη προσωπικού, και στο δεύτερο 20 διοικητικά στελέχη πέντε Κέντρων Υγείας (Πε.Σ.Υ.Π. Αττικής). Eπίσης, έγινε μελέτη συσχετίσεων με τη δοκιμασία χ2 και τον υπολογισμό του συντελεστή συσχέτισης r. Αποτελέσματα: Η προφορική επικοινωνία σχετίζεται με τις διενέξεις μεταξύ εργαζομένων (r=+0,067, p<0,05) και η ύπαρξη οργανογράμματος με την επίλυση προβλημάτων (r=+0,252, p<0,05). O φόρτος εργασίας (r=+0,551, p<0,05) και η μη τήρηση των προγραμματισμένων ραντεβού (r=+0,90, p<0,05) επηρεάζουν αρνητικά την παροχή φροντίδας (r=+0,522, p<0,05) και την επικοινωνία, όπως και τη συνεννόηση με τους ασθενείς (r=+0,90, p<0,05). Oι απρογραμμάτιστες αλλαγές βάρδιας και οι συγκρούσεις προσωπικού (r=+0,535, p<0,05) συσχετίζονται με παράπονα και διαμάχες με το ιατρικό προσωπικό (r=+0,667, p<0,05) και τους ασθενείς (r=-0,674, p<0,05), καθώς και οι χαμηλές αμοιβές και το κυκλικό ωράριο. Συμπεράσματα: Η μη γνώση του οργανογράμματος, η ελλιπής επικοινωνία, ο φόρτος εργασίας και η μη τήρηση των ραντεβού επιδρούν αρνητικά στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1184
ISSN: 11056843
Rights: © Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: Article
Affiliation: National and Kapodistrian University of Athens 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

570
Last Week
0
Last month
29
checked on 13 Μαρ 2025

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons