Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1083
Τίτλος: Course management systems: Time for users to get what they need
Συγγραφείς: Hannafin, Robert D. 
Ioannou, Andri 
Major Field of Science: Humanities
Field Category: Arts
Λέξεις-κλειδιά: Educational Technology;Learning and Instruction
Ημερομηνία Έκδοσης: 2008
Πηγή: TechTrends, 2008, vol. 52, iss. 1, pp 46-50
Volume: 52
Issue: 1
Start page: 46
End page: 50
Περιοδικό: TechTrends 
Περίληψη: Course management systems (CMSs) are software systems designed to manage course content and course activities. These tools (e.g., WebCT, Blackboard, ANGEL, Educator, FirstClass) integrate technological and pedagogical features into a web-based system that allows instructors, even those who are unfamiliar with web-based technologies, to design, deliver, and manage an online course. Common features of most CMSs include content areas, discussion boards, chat rooms, assignment drop boxes, quizzes and surveys, and white boards. CMSs support student-teacher communication and collaboration; students are able to share resources, collaborate, participate in forums, take online tests, access their grades, and upload assignments.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/1083
ISSN: 15597075
DOI: 10.1007/s11528-008-0111-7
Rights: © Springer
Type: Article
Affiliation: University of Connecticut 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Ioannou2008.pdf1.02 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

19
checked on 9 Νοε 2023

Page view(s) 10

566
Last Week
2
Last month
2
checked on 23 Δεκ 2024

Download(s)

572
checked on 23 Δεκ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα