Department of Multimedia and Graphic Arts

cvasiliou-acmwcyprus-cropped.jpg picture
Organization name
Department of Multimedia and Graphic Arts
Description
Vision and Objectives Our vision is to establish the Department of Multimedia and Graphic Arts as a leading educational and research centre in the disciplines of Multimedia and the Graphic Arts. Our aim is to develop and disseminate cross discipline academic values and knowledge that will provide the necessary background for successful professionals in the areas of Multimedia and the Graphic Arts. More specifically, the aims of the Department are: To attract high calibre students and academics. To offer high quality undergraduate and postgraduate academic experience and professional development to both local and international students, including, European Union students. To undertake and complete high calibre research projects. Through research and teaching activities, to establish links with national and internationally established centres, which are active in the areas of Multimedia and the Graphic Arts. To offer students the most up-to-date academic training. To facilitate and encourage student and Academic and Teaching Staff mobility, especially, in the European academic and research environment. To provide the foundations for the promotion of lifelong education. Multimedia and Graphic Arts graduates will acquire the necessary academic background that will enable them to: Design and manage projects that include the use of both conventional and digital Graphic Arts and of Multimedia, in general. Such projects will involve applications in different disciplines, such as, Education, Advertising, Marketing, the arts and information dissemination. Establish life-long relations and cooperation with industry representatives, for the mutual benefit of both parties. Be able to operate satisfactorily within both the local and the international environment, and to gain the ability to be aware of, absorb, and capitalise on the technological developments in the discipline. Be able to participate in and/or manage team projects.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)



Refined By:
Type:  Bachelors Thesis
Date Issued:  [2020 TO 2023]

Results 41-56 of 56 (Search time: 0.015 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
41May-2023Συσκευή αναγνώρισης χειρονομιών για κράνη εικονικής πραγματικότητας για κινητά τηλέφωνα : ένα πρωτότυποΘεοδοσίου, Αλέξανδρος 
42Apr-2020Σχεδιασμός αφισών με σκοπό την απεικόνιση της ταυτότητας οδών της Παλιάς Λευκωσίας με την χρήση τoυ Google Street ViewΧαραλαμπίδου, Μαριλένα 
43Apr-2020Σχεδιασμός βασικού εξοπλισμού για νεαρούς τουρίστες που επισκέπτονται τη ΛεμεσόΚρητικού, Νέδη 
44Apr-2020Σχεδιασμός γραμματοσειράς με πολυτονικό σύστημα γραφής. Καμπάνια προώθησης.Αθανασίου, Δανάη 
45Apr-2022Σχεδιασμός διαδικτυακής πλατφόρμας με σκοπό την διασύνδεση, επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκού και βιομηχανικού κόσμουΜενελάου, Χάρις 
46Apr-2020Σχεδιασμός διαφημίσεων εναντία της ενδοοικογενειακής βίαςΘεοδώρου, Δήμητρα 
47Apr-2020Σχεδιασμός διαφημιστικής καμπάνιας για την προώθηση της δωρεάς οργάνων και ιστού στην ΚύπροΘεοδώρου, Κατερίνα 
48Apr-2020Σχεδιασμός ελληνικής γραμματοσειράς τίτλου επηρεασμένη από το Βαλεντίνο Χαραλάμπους και την ισλαμική τέχνηΚαρεκλάς, Κωνσταντίνος 
49May-2023Σχεδιασμός ελληνικού script lettering αλφαβήτουΧρίστου, Πωλίνα 
50Apr-2020Σχεδιασμός και υλοποίηση ηλεκτρονικού παιχνιδιού για εκπαίδευση σε θέματα διαλογής ανακυκλώσιμων υλικώνΧατζηττόφας, Μιχάλης 
51Apr-2020Σχεδιασμός και υλοποίηση νεωτεριστικών πολυμεσικών εφαρμογών για αναβάθμιση της εμπειρίας των επισκεπτών Μουσείου ΠαραμυθιούΠαπαδοπούλου, Ανθούσα 
52Apr-2023Σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας και αφισών για το Ταχυδρομικό Μουσείο της Κύπρου με σκοπό την γνωστοποίηση και προώθηση τουΑντωνίου, Αντωνία 
53Apr-2020Υδάτινη δυστοπία: υποβρύχια καλλιτεχνική εγκατάσταση με αυτόνομα ηλεκτρομηχανικά στοιχείαΕγγλέζου, Χαραλαμπία 
54May-2023Φωτογραφικές απεικονίσεις γυναικών πριν και μετά το 1974 στη Κύπρο: Το αρχείο του Γραφείου Τύπου και ΠληροφοριώνΜάτολη, Παναγιώτα 
55Apr-2020Ψηφιακό μάρκετινγκ: Η συμβολή του Instagram στις σύγχρονες επιχειρήσειςΚωνσταντίνου, Παναγιώτης 
56Apr-2020Ψηφιοποίηση έργων τέχνης: η περίπτωση του NighthawksΓκιγκολιάν, Αμαλία