Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Date Issued:  [2010 TO 2019]

Results 141-160 of 166 (Search time: 0.03 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
1412012Web 2.0 and Deliberation: An IntroductionMilioni, Dimitra L. ; Triga, Vasiliki 
1422012Web image context extraction based on semantic representation of web page visual segmentsTryfou, Georgina ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Theodosiou, Zenonas 
143Sep-2016Web image indexing using WICE and a learning-free language modelTsapatsoulis, Nicolas 
1443-Nov-2019Welcome NoteTsapatsoulis, Nicolas 
1452018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
1462015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
1472012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
1482012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
1492013Διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας από τα μέσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών 2013 στην ΚύπροΧριστοφή, Φίλιππος 
150Dec-2017Ένα ολιστικό σχήμα περιγραφής δεδομένων καταγραφής παραδοσιακών χορών για την προστασία, μετάδοση και ανάπτυξη νέων εφαρμογώνΓραμμαλίδης, Νίκος ; Γιαννουλάκης, Σταμάτιος ; Τσαπατσούλης, Νικόλας ; Καμαρινόπουλος, Στέφανος ; Μπαρμπούτης, Παναγιώτης ; Δημητρόπουλος, Κοσμάς ; Δουλάμης, Αναστάσιος 
1512015Ειρηνική διαδήλωση και φαινόμενα βίας: Μελέτη περίπτωσης Πανευρωπαϊκής αντικατοχικής πορείας 1996Θεμιστοκλέους, Παναγιώτης 
152May-2018Εξόρυξη γνώσης σε σχόλια του facebook: μελέτη περίπτωσης samsungΧατζηευαγγέλου, Επιφάνειος 
1532018Εσωτερικό Μάρκετινγκ και Σύστημα Αξιών σε Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Η Περίπτωση του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου ΚύπρουΚυριάκου, Ευδοξία 
1542013Η επίδραση του ηλεκτρονικού σύμβουλου ψήφου στην διαμόρφωση πολιτικής άποψης : η περίπτωση του ‘Choose4Cyprus’Φελλάς, Βελισσάριος 
1552015Η καινοτομία των βιολογικών καλλυντικών προϊόντων και η αποδοχή τους από τους Κύπριους καταναλωτέςΠολυκάρπου, Μαρία 
1562012Η κοινωνική ταυτότητα στα online κοινωνικά δίκτυαΤρίκκη, Άννα 
1572019Θρησκευτική πίστη και Facebook : μια ποιοτική ανάλυσηΑντωνίου, Αίμιλη 
1582013Κοινωνικές αναπαραστάσεις των ηλεκτρονικών συμβούλων ψήφου : η περίπτωση του ‘Choose4CyprusΦωτιάδου, Εύρη 
1592012Μελετώντας εμπειρικά την ολοκληρωτική αγάπη στην Κύπρο : μια κοινωνιο-ψυχολογική προσέγγισηΜατσαγγίδου, Μαρία 
1602015Οι ηλεκτρονικοί σύμβουλοι ψήφου στην ΕλλάδαΓεμενής, Κώστας ; Κωνσταντινίδης, Γιάννης ; Τρίγκα, Βασιλική