Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024
Τίτλος: Πιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (ΔΟΚΙΓΛΩ)"
Συγγραφείς: Γαβριήλ, Φλωρεντία 
Λέξεις-κλειδιά: ΔΟΚΙΓΛΩ;Γλωσσική αξιολόγηση;Γλωσσική αντίληψη;Στάθμιση;Προσχολική ηλικία
Advisor: Πετινού, Κάκια
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2019
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Η γλώσσα είναι ένα ιεραρχικά δομημένο σύστημα με σύμβολα και κανόνες, το οποίο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος με απώτερο σκοπό την επικοινωνία. Η αξιολόγηση της γλώσσας στον τομέα της Λογοθεραπείας, μέσω σταθμισμένων δοκιμασιών, αποτελεί μία δυνητικά χρήσιμη πηγή πληροφοριών. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» (Δοκίμιο Γλωσσικής Αξιολόγησης), της αντίληψη και τις παραμέτρους της. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα στάθμισης αποτέλεσαν 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης (14 κορίτσια και 21 αγόρια), από 3 ηλικιακές ομάδες 2;0-2;11, 3;0-3;11, 4;0-4;11, από διάφορα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λευκωσίας της Κύπρου και από το περιβάλλον των ερευνητών. Για την χορήγηση της δοκιμασίας χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα απαντήσεων και το βιβλίο ερεθισμάτων του πρώτου μέρους του γλωσσικού εργαλείου, της αντίληψης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω περιγραφικής στατιστικής και ανάλυση διακύμανσης, με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του γλωσσικού εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» έδειξαν πως η επίδοση των παιδιών ήταν ετερόμορφη ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα και τις υποδοκιμασίες του εργαλείου. Επίσης, τα παιδιά της τρίτης ηλικιακής ομάδας είχαν υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη, στην υποδοκιμασία Λεξιλόγιο του εργαλείου όλα τα παιδιά είχαν στατιστικά σημαντικά καλύτερη επίδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδοκιμασίες. Συμπεράσματα: Η απόδειξη της ύπαρξης ετερογένειας και ποικιλομορφίας στις επιδόσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας στις διάφορες υποδοκιμασίες του εργαλείου επιβεβαίωσε πως η γλώσσα αποτελεί ένα δυναμικό σύστημα, το οποίο αλλάζει σε σχέση με την ηλικία.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14024
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Περίληψη_Φλωρεντία Γαβριήλ.pdfΠερίληψη114.05 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

357
Last Week
0
Last month
4
checked on 14 Μαϊ 2024

Download(s) 10

249
checked on 14 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα